Matematiikan kirjoittaminen verkko-oppimisympäristöissä : erilaisia menetelmiä
Tekijät
Päivämäärä
2018Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Verkko-oppimisympäristöjen integrointi matematiikan opetukseen on aihe, jota
tarkasteltu laajasti. Eräs aiheeseen liittyvä ongelma on matemaattisen tekstin ja matematiikan
kirjoittamisen sähköistäminen opetuksen kannalta järkevällä tavalla.
Tutkielmassa tarkastellaan eri verkko-oppimisympäristöihin sopivia notaatiomenetelmiä. Matematiikan kirjoittamiseen voidaan käyttää symbolista tai lineaarista notaatiota, mutta vaihtoehtoisesti kirjoittamista voidaan pyrkiä välttää. Matemaattisen argumentoinnin sähköistäminen onnistuu formaalilla argumentointikielillä, kuten rakenteisilla päättelyketjuilla. Integration of virtual learning environments into mathematics education is a topic
that has been looked into a lot. One of the problems in said topic is digitalising the writing
and argumentation processes in a sensible way from the perspective of education.
In this thesis, different writing methods suitable for VLEs are considered. Symbolic and
linear notations can be used, but alternatively one can attempt to avoid writing mathematics
altogether. Digitalising mathematical argumentation is possible with formal argumentation
languages, such as structured calculational proofs.
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5324]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Oppimisanalytiikan hyödyt oppimiselle moderneissa verkko-oppimisympäristöissä
Toitturi, Mikko (2020)Oppimisanalytiikka on tieteenala, jossa oppilaiden verkko-oppimisympäristössä tuottamaa dataa analysoidaan opetuksen ja oppimisen kehittämiseksi. Sen ennustetaan tuovan paljon hyötyjä oppilaiden ymmärrykseen, taitotasoon, ... -
Hyvää verkko-opetusta etsimässä: oppimista edistävät ja estävät tekijät verkko-oppimisympäristöissä – opiskelijoiden kokemuksen ja opettajien arviot
Nevgi, Anne; Tirri, Kirsi (Suomen kasvatustieteellinen seura, 2003)Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää opiskelijoiden ja opettajien käsityksiä hyvästä verkko-opetuksesta ja -opiskelusta. Tutkimuksessa keskityttiin erityisesti verkko- opettajan roolin ja tehtävien tarkasteluun. ... -
Virtuaalisten oppimisympäristöjen saavutettavuuden haasteita korkeakoulukontekstissa
Kuikka, Salla (2018)Verkkoon rakennetuilla oppimisympäristöillä eli virtuaalisilla oppimisympäristöillä ja niiden alalajityyppinä tunnetuilla oppimisen hallintajärjestelmillä on suuri rooli erityisesti korkeakouluissa, jossa on tyypillistä, ... -
Matematiikan verkko-oppimisympäristö matematiikan oppimisen tukena ammattikorkeakoulussa
Heikkinen, Ilkka; Räisänen, Kati (2008) -
Tapaustutkimus funktion käsitteen oppimisesta tutkivan matematiikan keinoin
Hiltunen, Jenna (2013)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.