dc.contributor.author | Perkkilä, Päivi | |
dc.date.accessioned | 2022-07-07T08:35:24Z | |
dc.date.available | 2022-07-07T08:35:24Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Perkkilä, P. (2022). Matkalla kohti ymmärrystä : matematiikan peruskurssin opetuksen periaatteiden tarkastelua. <i>Dimensio-lehti</i>, <i>9.6.2022</i>. <a href="https://dimensiolehti.fi/matkalla-kohti-ymmarrysta-matematiikan-peruskurssin-opetuksen-periaatteiden-tarkastelua/" target="_blank">https://dimensiolehti.fi/matkalla-kohti-ymmarrysta-matematiikan-peruskurssin-opetuksen-periaatteiden-tarkastelua/</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_147118442 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/82258 | |
dc.description.abstract | Artikkelin tarkoituksena on avata tuleville luokanopettajille suunnatun matematiikan peruskurssin kulmakiviä aikuiskoulutuksessa. Nämä kulmakivet ovat rakentuneet omien opettajakokemusteni luokanopettajakoulutuksessa sekä opettaja työnsä tutkijana pohjalta. Tutkimusteni ja saatujen kokemusteni pohjalta ovat löytyneet seuraavat opetukseni rakennusaineet: positiivisen matematiikkakuvan rakentaminen ja tukeminen, ymmärryksen rakentaminen koulumatematiikasta opiskelijan omien oivallusten kautta kielentämisen ja konkreettisten välineiden avulla sekä yhteinen tiedonrakentelu yhdessä opiskelijaparin ja koko opiskeluryhmän kanssa. Kaikkia edellä mainittuja rakennusaineita yhdistää avoin ja luottamuksellinen ilmapiiri. Esille tuotuja periaatteita voi myös soveltaa niin perusopetuksessa kuin erityisopetuksessakin. | fi |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Matemaattisten aineiden opettajien liitto | |
dc.relation.ispartofseries | Dimensio-lehti | |
dc.relation.uri | https://dimensiolehti.fi/matkalla-kohti-ymmarrysta-matematiikan-peruskurssin-opetuksen-periaatteiden-tarkastelua/ | |
dc.rights | In Copyright | |
dc.title | Matkalla kohti ymmärrystä : matematiikan peruskurssin opetuksen periaatteiden tarkastelua | |
dc.type | magazine article | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202207073848 | |
dc.contributor.laitos | Kokkolan yliopistokeskus Chydenius | fi |
dc.contributor.laitos | Kokkola University Consortium Chydenius | en |
dc.contributor.oppiaine | Kasvatustieteiden yksikkö | fi |
dc.contributor.oppiaine | The Unit of Education | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/JournalArticle | |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/43KC-T6DC | |
dc.description.reviewstatus | nonPeerReviewed | |
dc.relation.issn | 2669-8382 | |
dc.relation.volume | 9.6.2022 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © 2022 Matemaattisten aineiden opettajien liitto | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.type.publication | contributionToPeriodical | |
dc.subject.yso | mielikuvat | |
dc.subject.yso | käsitykset | |
dc.subject.yso | matematiikka | |
dc.subject.yso | opettajankoulutus | |
dc.subject.yso | matemaattinen ajattelu | |
dc.subject.yso | luokanopettajat | |
dc.subject.yso | yhteisöllinen oppiminen | |
dc.format.content | fulltext | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p1490 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p6333 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p3160 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p10746 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p23001 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p3999 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p18727 | |
dc.rights.url | http://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en | |
dc.type.okm | D1 | |