Huijarisyndrooma ja minäpystyvyys IT-alalla
Tässä tutkielmassa tutkitaan huijarisyndrooman ja huonon minäpystyvyyden yleisyyttä IT-alalla. Tutkielma sisältää kaksi näkökulmaa; ensin aihetta tarkastellaan sukupuolen näkökulmasta ja toiseksi kokemuksen näkökulmasta. Tutkimustulosten perusteella havaittiin, että huijarisyndrooma ja huono minäpystyvyys on yleisintä naisopiskelijoiden ja ohjelmoinnissa kokemattomien keskuudessa. This thesis explores the prevalence impostor syndrome and poor self-efficacy in the IT field. The thesis contains two perspectives; first the subject is viewed from a gender perspective and secondly from an experience perspective. Based on the results of the studies reviewed, it was found that impostor syndrome and poor self-efficacy are most common among female students and those inexperienced in programming.
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5358]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Naisten asema IT-alalla
Lahtinen, Pieta (2023)Tässä kirjallisuuskatsauksessa tarkastelen naisten asemaa miesvaltaisella IT-alalla. Aihe on ajankohtainen ja tärkeä, koska alalle tarvitaan lisää naisasiantuntijoita. Organisaatioiden tulisi kiinnittää huomiota ... -
Ammatillista toimijuutta edistävään työssä oppimiseen IT-alalla
Vilkki, Iida-Lotta (2016)Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, millaista työssä oppimista ja erityisesti ammatillista toimijuutta edistävää työssä oppimista IT-alan organisaatiossa esiintyy. Tutkimuksessa tarkasteltiin työssä oppimisen ... -
Luovuutta tukeva johtaminen tietointensiivisellä IT-alalla
Juntunen, Linda (2018)Tämän tutkielman tarkoituksena oli selvittää tietointensiivisellä IT-alalla työskentelevien esimiesten käsityksiä luovuudesta ja sitä tukevista johtamisen käytännöistä. Tutkielman aihe on tärkeä, sillä alati kasvavalla ... -
Työttömyys IT-alalla koko Suomessa ja maakunnissa 2006-2015
Kinnunen, Päivi; Neittaanmäki, Pekka (Jyväskylän yliopisto, 2016) -
On the impact of computer science outreach events on K-12 students
Lakanen, Antti-Jussi (University of Jyväskylä, 2016)Many countries have begun to adopt computer science (CS) and computational thinking (CT) into national curricula of compulsory education and upper secondary education. It is argued that learning rigorous CS concepts not ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.