dc.contributor.advisor | Valmari, Antti | |
dc.contributor.author | Zudina, Maria | |
dc.date.accessioned | 2022-06-06T11:41:16Z | |
dc.date.available | 2022-06-06T11:41:16Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/81515 | |
dc.description.abstract | Tässä työssä tarkastellaan sitä, mikä on NP-täydellisyys, miten se esiintyy peleissä sekä millaisia todistusmenetelmiä on käytetty esimerkkipelien NP-täydellisyyden todistuksissa. Työn tavoite on selventää NP-täydellisyyden käsitettä ja sen ilmenemistä pelien yhteydessä ensisijaisesti yliopistotason opiskelijoille, joiden opintoihin aiheen opiskelu sisältyy. | fi |
dc.description.abstract | In this thesis we will go through what is NP-completeness and how does it show in games. The goal of this thesis is to clarify the concept of NP-completeness and its presence in games, primarily targeting university students, who are learning about the subject through their curriculum. | en |
dc.format.extent | 69 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fi | |
dc.subject.other | vaikeusluokat | |
dc.subject.other | vaikeusluokka | |
dc.subject.other | laskennallisuus | |
dc.subject.other | NP | |
dc.subject.other | NP-täydellisyys | |
dc.title | NP-täydellisyys peleissä | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202206063132 | |
dc.type.ontasot | Pro gradu -tutkielma | fi |
dc.type.ontasot | Master’s thesis | en |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.laitos | Informaatioteknologia | fi |
dc.contributor.laitos | Information Technology | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Tietojenkäsittelytiede | fi |
dc.contributor.oppiaine | Computer Science | en |
dc.rights.copyright | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.rights.copyright | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.type.publication | masterThesis | |
dc.contributor.oppiainekoodi | 601 | |
dc.subject.yso | matematiikka | |
dc.subject.yso | pelit | |
dc.subject.yso | algoritmit | |
dc.subject.yso | ongelmanratkaisu | |
dc.subject.yso | opinnäytteet | |
dc.subject.yso | terminologia | |
dc.format.content | fulltext | |
dc.type.okm | G2 | |