Show simple item record

dc.contributor.advisorSalonen, Anna
dc.contributor.authorMikkola, Elmeri
dc.date.accessioned2022-05-20T06:39:11Z
dc.date.available2022-05-20T06:39:11Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/81185
dc.description.abstractMonet B2B-yritykset ovat siirtyneet tuotekeskeisestä liiketoimintamallista palvelukeskeiseen liiketoimintamalliin, sillä palveluiden avulla voidaan saavuttaa lisämyyntiä, korkeampia katteita sekä kestävää kilpailuetua. Tätä siirtymää kutsutaan palvelullistumiseksi. Palvelukeskeisessä liiketoimintamallissa korostuu asiakasorientoituneisuus ja arvonluonti palveluiden kautta. Digitalisaatio on ollut niin keskeisessä roolissa palvelullistumisessa, että nykypäivänä palvelullistuminen ja digitaalinen palvelullistuminen toimivat toistensa synonyymeina. Tämän tutkimuksen aiheena olevat asiakasratkaisut ovat palvelullistumisen pisimmälle viety muoto. Asiakasratkaisut ovat kokonaisratkaisuja, jotka integroidaan asiakkaiden toimintoihin suorittamaan jotain tiettyä tehtävää. Tämän pro gradu -tutkielman tarkoituksena oli kehittää ymmärrystä siitä, miten digitalisaatiota voidaan hyödyntää osana asiakasratkaisuja. Tutkimustuloksissa korostuivat laitteistoista kerättävän käyttödatan sekä digitaalisten asiakasrajapintojen hyödyntäminen. Digitalisaation mahdollistama monitorointi, optimointi, kontrollointi ja vuorovaikutus edistävät arvonluontia, lisäävät ratkaisujen luotettavuutta sekä nostavat ratkaisutoimittajien prosessien tehokkuutta.fi
dc.format.extent51
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofi
dc.subject.otherpalvelullistuminen
dc.subject.otherasiakasratkaisut
dc.titleDigitalisaatio osana asiakasratkaisuja
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202205202817
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKauppakorkeakoulufi
dc.contributor.tiedekuntaSchool of Business and Economicsen
dc.contributor.laitosTaloustieteetfi
dc.contributor.laitosBusiness and Economicsen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineMarkkinointifi
dc.contributor.oppiaineMarketingen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi20423
dc.subject.ysodigitalisaatio
dc.format.contentfulltext
dc.rights.accessrightsTekijä ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, joten aineisto on luettavissa vain Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyösemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/kokoelmat/arkistotyoasema..fi
dc.rights.accessrightsThe author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival workstation at Jyväskylä University Library (https://kirjasto.jyu.fi/collections/archival-workstation).en
dc.type.okmG2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record