Digitalisaatio osana asiakasratkaisuja
Tekijät
Päivämäärä
2022Pääsyrajoitukset
Tekijä ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, joten aineisto on luettavissa vain Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyösemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/kokoelmat/arkistotyoasema..
Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Monet B2B-yritykset ovat siirtyneet tuotekeskeisestä liiketoimintamallista palvelukeskeiseen liiketoimintamalliin, sillä palveluiden avulla voidaan saavuttaa lisämyyntiä, korkeampia katteita sekä kestävää kilpailuetua. Tätä siirtymää kutsutaan palvelullistumiseksi. Palvelukeskeisessä liiketoimintamallissa korostuu asiakasorientoituneisuus ja arvonluonti palveluiden kautta. Digitalisaatio on ollut niin keskeisessä roolissa palvelullistumisessa, että nykypäivänä palvelullistuminen ja digitaalinen palvelullistuminen toimivat toistensa synonyymeina. Tämän tutkimuksen aiheena olevat asiakasratkaisut ovat palvelullistumisen pisimmälle viety muoto. Asiakasratkaisut ovat kokonaisratkaisuja, jotka integroidaan asiakkaiden toimintoihin suorittamaan jotain tiettyä tehtävää.
Tämän pro gradu -tutkielman tarkoituksena oli kehittää ymmärrystä siitä, miten digitalisaatiota voidaan hyödyntää osana asiakasratkaisuja.
Tutkimustuloksissa korostuivat laitteistoista kerättävän käyttödatan sekä digitaalisten asiakasrajapintojen hyödyntäminen. Digitalisaation mahdollistama monitorointi, optimointi, kontrollointi ja vuorovaikutus edistävät arvonluontia, lisäävät ratkaisujen luotettavuutta sekä nostavat ratkaisutoimittajien prosessien tehokkuutta.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29564]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Työskentelyn tehostaminen digitalisaation, viestinnän sekä digitaalisen työpaikan avulla
Herrala, Anton (2020)Teknologinen kehitys on johtanut tilanteeseen, jossa useat ihmiset pystyvät työskentelemään lähes missä vain. Kuitenkaan työnteon tavat ja käytänteet eivät ole paljoakaan muuttuneet viimeisten vuosien aikana teknologisesta ... -
Fronesis ja draaman kirjoittaminen chatbotilla
Ådahl, Mariika (2018)Voiko tekoälyä hyödyntävän chatbotin eli keskustelurobotin avulla kirjoittaa draamadialogia? Opettaako chatbotin kanssa kirjoittaminen minulle fronesista eli käytännön viisautta? Kandidaatintutkielmani on katsaus ja käytännön ... -
Digitalisaatio pk-yritysten liiketoiminnan kansainvälistymisen välineenä
Toivakka, Juuso (2018)Toivakka, Juuso Digitalisaatio pk-yritysten liiketoiminnan kansainvälistymisen välineenä Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2018, 29 s. Tietojärjestelmätiede, kandidaatintutkielma Ohjaaja(t): Clements, Kati Digitalisaatio ... -
Vanhustyö ja teknologia. Jyväskylän yliopiston vanhustyön kyselytutkimus 2019 : Katsaus tutkimusaineistoon
Karhinen, Joonas; Taipale, Sakari; Tammelin, Mia; Hämäläinen, Antti; Hirvonen, Helena; Oinas, Tomi (2019)Jyväskylän yliopiston vanhustyön kyselytutkimuksessa kerätään tietoa vanhus- ja hoivatyön teknologisoitumista sekä työntekijöistä, työn luonteesta ja työoloista vuosina 2019−2025. Tutkimuksen tavoitteena on saada ajantasainen ... -
Opettajien teknostressin lieventämiskeinot
Kauppinen, Juuli (2021)Digitalisaatio sekä tieto ja viestintäteknologian kehitys ovat muuttaneet opettajien työtä ja asettaneet opettajille uusia haasteita. Yksi haaste on teknostressi, jota opettajat voivat kokea käyttäessään tieto- ja ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.