Pelit ja transmediaalisuus
Välisalo, T., & Koskimaa, R. (2022). Pelit ja transmediaalisuus. In U. Friman, J. Arjoranta, J. Kinnunen, K. Heljakka, & J. Stenros (Eds.), Pelit kulttuurina (pp. 177-196). Vastapaino.
Päivämäärä
2022Oppiaine
Nykykulttuurin tutkimusHyvinvoinnin tutkimuksen yhteisöContemporary CultureSchool of WellbeingTekijänoikeudet
© Vastapaino, 2022
Julkaisija
VastapainoEmojulkaisun ISBN
978-951-768-972-4Kuuluu julkaisuun
Pelit kulttuurinaAsiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/118991569
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Rahoittaja(t)
Suomen AkatemiaRahoitusohjelmat(t)
Huippuyksikkörahoitus, SALisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Story beats in videogames as value-driven choice-based unit operations
Mochocki, Michał; Koskimaa, Raine (Adam Mickiewicz University Poznan, 2021)We present a framework of story beats, defined as microunits of dramatic action, as a tool for the ludonarrative analysis of videogames. First, we explain the Goal - Action - Reaction - Outcome model of the story beat. ... -
Fiktiivisiin hahmoihin kiinnittyminen transmediassa : Hobitti ja Overwatch
Välisalo, Tanja (Suomen pelitutkimuksen seura, 2023) -
Esports fandom in the age of transmedia : the reception of the overwatch league
Ruotsalainen, Maria; Välisalo, Tanja (Universita degli Studi di Napoli "Federico II", 2021)In our article, we analyse the ways audiences engage with Overwatch esports and construct their fan relationships. We situate our research into several intersecting theoretical frames. To understand how Overwatch esports ... -
Suhteissa mediaan
Kotilainen, Sirkku; Hirsjärvi, Irma; Hujanen, Jaana; Kupiainen, Reijo; Mustonen, Anu; Niemi-Pynttäri, Risto; Nikunen, Kaarina; Pohjola, Kirsi; Ruoho, Iiris; Sassi, Sinikka; Sihvonen, Jukka; Sintonen, Sara; Oravala, Juha (Jyväskylän yliopisto, 2009)Miten vihaa puretaan internetin chat-huoneissa? Kuka fanittaa koulumurhaajaa? Miten ihmisiä voitaisiin tukea mediasuhteissaan? Entä miten media voi toimia yhteiskunnallisen osallistumisen resurssina? Sirkku Kotilaisen ... -
Hylianismin Narratiivit ja Kaupallinen Semiotiikka
Mangeloja, Esa (Jyväskylän yliopisto, 2024)The Legend of Zelda video game series demonstrates intriguing developments in storytelling and its relationship with the utilization of religious themes. As the series progresses, it incorporates elements from various ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.