Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorPeltola, Henna-Riikka
dc.contributor.authorTurunen, Melik
dc.date.accessioned2022-04-19T05:34:24Z
dc.date.available2022-04-19T05:34:24Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/80598
dc.description.abstractVuoden 2020 alusta alkaen muusikot ja muut esittävän taiteen alalla toimivat ihmiset ovat joutuneet pohtimaan, kuinka he voisivat sosiaalisen etäyttämisen aikana tehdä taidetta yhdessä. Kaukoviestintä on tarjonnut muusikoille alustoja, joiden avulla nämä voivat saada reaaliaikaisen yhteyden toisiinsa ja yleisöönsä eri puolilla maailmaa. Kaukoviestinnän ja tietotekniikan alustoja hyväksi käyttävää live-esiintymistä kutsutaan telemaattiseksi esiintymiseksi. Pyrin tässä opinnäytetyössä selvittämään, minkälaisia mahdollisuuksia telemaattinen esiintyminen taiteen tekemisen mediumina tarjoaa musiikin tekijöille. Otan huomioon historiallisen näkökulman eli sen, missä käsite telemaattinen esiintyminen on syntynyt, mitkä ovat telemaattisen musiikin historialliset erityispiirteet ja miten telemaattista musiikkia on tutkittu ja tehty lähihistoriassamme. Analysoimani kirjallisuus edustaa pääasiassa telemaattisen musiikin harjoittajien tekemää tutkimusta, jossa viitataan esitystaideteoksiin, muihin kulttuurisiin esityksiin sekä taiteen tekemiseen prosessina, ja joka suhtautuu tutkimuskohteeseensa reflektoiden ja käytännönläheisesti, pyrkien näkemään esityksen sisäisvaikutuksia. Sisällytän opinnäytetyöhön myös telemaattisen musiikin teknologioita käsittelevän osion, jossa selvitetään, millaisia teknologioita telemaattinen musiikki on historiallisesti hyödyntänyt, millaisia haasteita se on kohdannut ja kuinka noihin haasteisiin on vastattu.fi
dc.format.extent22
dc.language.isofi
dc.subject.othertelemaattinen esiintyminen
dc.subject.othertelemaattinen taide
dc.subject.othertelemaattinen musiikki
dc.titleTelemaattisen esiintymisen historia ja sen tarjoamat mahdollisuudet musiikin tekemiselle
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202204192278
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosMusiikin, taiteen ja kulttuurin tutkimuksen laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Music, Art and Culture Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineMusiikkitiedefi
dc.contributor.oppiaineMusicologyen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi3051
dc.subject.ysomusiikki
dc.subject.ysotaide
dc.subject.ysoyleisö
dc.subject.ysomusiikintutkimus


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot