Tuoretta tutkimusta suomen oppimisesta ja oppijoista
Honko, M. (2021). Tuoretta tutkimusta suomen oppimisesta ja oppijoista. Puhe ja kieli, 41(4), 317-322. https://journal.fi/pk/article/view/113862
Published in
Puhe ja kieliAuthors
Date
2021Copyright
© 2021 Puheen ja kielen tutkimuksen yhdistys ry
Publisher
Puheen ja kielen tutkimuksen yhdistys ryISSN Search the Publication Forum
1458-3410Keywords
Original source
https://journal.fi/pk/article/view/113862Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/104073958
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
New data, benchmark and baseline for L2 speaking assessment for low-resoure languages
Kurimo, Mikko; Getman, Yaroslav; Voskoboinik, Ekaterina; Al-Ghezi, Ragheb; Kallio, Heini; Kuronen, Mikko; von Zansen, Anna; Hilden, Raili; Kronholm, Sirkku; Huhta, Ari; Linden, Krister (International Speech Communication Association, 2023)The development of large multilingual speech models provides the possibility to construct high-quality speech technology even for low-resource languages. In this paper, we present the speech data of L2 learners of Finnish ... -
Aletaan alusta : luku- ja kirjoitustaidottomat aikuiset uutta kieltä oppimassa
Tammelin-Laine, Taina (University of Jyväskylä, 2014) -
Kokemuksia suomen kielen oppimisesta lähetystyössä : MAP-kirkon lähetyssaarnaajien näkökulma
Mäkäräinen, Venla (2021)Tarkastelen maisterintutkielmassani Suomessa työskentelevien ja työskennelleiden Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen kirkon (MAP) lähetyssaarnaajien kokemuksia suomen oppimisesta. Pyrin valottamaan sekä ... -
Konjunktiot ja syntaktinen kompleksisuus : konjunktioiden käyttö suomi toisena kielenä -teksteissä eri taitotasoilla
Mylläri, Taina (Puheen ja kielen tutkimuksen yhdistys ry, 2022)Kielitaidon kehittymistä voidaan tutkia mittaamalla oppijankielen sujuvuutta, tarkkuutta ja kompleksisuutta. Kompleksisuus voidaan määritellä oppijankielen monipuolisuudeksi ja kehittyneisyydeksi, mutta syntaktista ... -
The role of pause location in perceived fluency and proficiency in L2 Finnish
Kallio, Heini; Kuronen, Mikko; Koivusalo, Liisa (International Speech Communication Association, 2022)Fluency is a commonly used descriptor of second language (L2) speaking skills. Unplanned and too frequent pauses, hesitations, and repetitions disrupt the flow of speech and can cause temporal irregularities at all levels ...