Editorial: New Forms of Media Work and Its Organizational and Institutional Conditions
Laaksonen, S.-M., & Villi, M. (2022). Editorial: New Forms of Media Work and Its Organizational and Institutional Conditions. Media and Communication, 10(1), 1-4. https://doi.org/10.17645/mac.v10i1.5172
Julkaistu sarjassa
Media and CommunicationPäivämäärä
2022Tekijänoikeudet
© Salla-Maaria Laaksonen, Mikko Villi.
This thematic issue explores the widening scope of media work and the institutional and organizational conditions that support new forms of media work. The media industry has undergone significant economic, structural, and technological changes during the past few decades, including changing patterns of ownership and digitalization of media production, distribution, and consumption. Simultaneously, practices of media work are adopted also in other industries. The 10 articles in the issue not only focus on the new professional roles and responsibilities emerging in the news media industry but also study the practices of media work in organizations in other fields, such as the music industry and public sector.
Julkaisija
CogitatioISSN Hae Julkaisufoorumista
2183-2439Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/103938414
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Startup-sijoittajat portinvartijoina journalismin kentällä
Hirsto, Heidi; Manninen, Ville (Media- ja viestintätieteellinen seura MEVI ry, 2023)Startup-yritysten roolista journalismin uudistajina on ristiriitaisia näkemyksiä, mutta niiden katsotaan kuitenkin yleisesti tuovan alalle uusia toimintamalleja ja haastavan vakiintuneita instituutioita. Sijoittajien ... -
Narrative Start-up Identity Construction as Strategic Communication
Ala-Kortesmaa, Sanna; Laapotti, Tomi; Mikkola, Leena (Routledge, 2022)In this qualitative case study, positioning itself within the social constructionist approach, we aimed to investigate and interpret identity narration and organizational identity in strategic external and internal ... -
From Clicks and Time Spent to Value Creation
Lindén, Carl-Gustav; Villi, Mikko; Lehtisaari, Katja; Grönlund, Mikko (Palgrave Macmillan, 2022)This chapter explores how three Scandinavian legacy media companies have reinvented their business models to focus on creating value for digital subscribers. They have developed similar strategies to measure value, for ... -
Generatiivisen tekoälyn siunaus ja kirous : viestintätyö ja viestintäalan kilpailudynamiikka muutoksessa
Ritala Paavo; Mero Joel; Pekkala Kaisa (ProCom - Viestinnän ammattilaiset ry, 2024)Generatiivinen tekoäly on viestintäalalle sekä siunaus että kirous tekoälyn mullistaessa sisällöntuotannon parissa työskentelevien ammatti-identiteettiä ja alan kilpailudynamiikkaa. ”Uusi normaali” koventaa kilpailua ... -
Tuhoa, tehoa ja tuhlausta : Helsingin sanomien ja New York Timesin ydinaseuutisoinnin tarkastelua diskurssianalyyttisestä näkökulmasta 1945-1998
Mäkilä, Kimmo (Jyväskylän yliopisto, 2007)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.