Valmiuksia tulevaisuuden työelämään simulaatiopelioppimisen kautta
Lainema, K., & Lainema, T. (2021). Valmiuksia tulevaisuuden työelämään simulaatiopelioppimisen kautta. In J. Arjoranta, U. Friman, R. Koskimaa, F. Mäyrä, O. Sotamaa, J. Suominen, & T. Välisalo (Eds.), Pelitutkimuksen vuosikirja 2021 (pp. 50-73). Pelitutkimuksen seura. Pelitutkimuksen vuosikirja, 2021. https://pelitutkimus.journal.fi/article/view/108008
Julkaistu sarjassa
Pelitutkimuksen vuosikirjaToimittajat
Päivämäärä
2021Tekijänoikeudet
© 2021 Kirsi Lainema, Timo Lainema
Tänä päivänä työtä tehdään yhä useammin hajautetuissa di-gitaalisissa ympäristöissä, joissa yhteisöllisten digitaalistenja 21. vuosisadan taitojen merkitys korostuu. Myös liike-toimintaosaamista tarvitaan tänä päivänä laajalti eri aloilla.Dynaamisten ja monitahoisten ilmiöiden oppiminen tapah-tuu parhaiten aidon kaltaisissa oppimisympäristöissä, kutensimulaatiopeliympäristöissä. Tutkimusaineistomme koostuusimulaatiopeliympäristössä toteutetun korkeakoulukurssinopiskelijoiden reflektiivisistä esseistä. Tutkimuksen tulostenperusteella voidaan esittää, että tapauksemme kaltaisen si-mulaatiopeleillä voidaan tukea monipuolisesti työelämäval-miuksien kehittymistä Work is increasingly being conducted in dispersed digitalenvironments, where the importance of collaborative digi-tal skills and 21st century skills are emphasized. Businessknowledge is also required in many fields and in a varietyof tasks. Learning of dynamic and complex phenomena ta-kes best place in authentic learning environments, such as si-mulation game environments. By analyzing reflective essaysgathered from a game-based university course we show howlearning with a simulation game can enhance the collaborati-ve development of various skills needed in worklife.
Julkaisija
Pelitutkimuksen seuraKuuluu julkaisuun
Pelitutkimuksen vuosikirja 2021ISSN Hae Julkaisufoorumista
1798-355XAsiasanat
Alkuperäislähde
https://pelitutkimus.journal.fi/article/view/108008Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/103608320
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Digital environments as sites for informal workplace learning in knowledge work
Karhapää, Anne; Rikala, Pauliina; Pöysä-Tarhonen, Johanna; Hämäläinen, Raija (Emerald, 2024)Purpose The purpose of this study is to explore how digital technologies at work serve as environments for informal workplace learning in knowledge work. Design/methodology/approach Digital ethnography was used to ... -
“How to deal with all the knowledge?” : management of corporate responsibility knowledge in a multinational company
Järvihaavisto, Sofia (2020)Kasvaneiden resurssien, kykyjen ja tavoitettavuuden myötä yrityksillä on sekä mahdollisuuksia että paineita osallistua haastavien nykypäivän ongelmien ratkaisuun ja vauhdittaa muutosta kohti kestävää liiketoimintaa. ... -
Tulevaisuuden osaajat : Pisa 2000 Suomessa
Sulkunen, Sari; Kupari, Pekka; Törnroos, Jukka; Reinikainen, Pasi; Malin, Antero; Leino, Kaisa; Linnakylä, Pirjo; Välijärvi, Jouni (Jyväskylän yliopisto, koulutuksen tutkimuslaitos, 2002) -
Knowledge building and roles in Citizen Science : findings from the CS Track survey 2021
Peltoniemi, Aaron; Kauppinen, Heli; Hämäläinen, Raija; Lämsä, Joni (CS Track, 2021) -
Sovitellen : sosiaaliset ja viestinnälliset valmiudet ammatillisessa peruskoulutuksessa : tiivistelmä
Räisänen, Anu (Koulutuksen arviointineuvosto, 2009)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.