What about Swedish? Internationalisation, Societal Responsibility and National Languages in Finnish Higher Education
Saarinen, T., & Rontu, H. (2022). What about Swedish? Internationalisation, Societal Responsibility and National Languages in Finnish Higher Education. In B.-M. Apelgren, A.-M. Eriksson, & S. Strömberg Jämsvi (Eds.), Language Matters in Higher Education Contexts : Policy and Practice. Brill. Critical Issues in the Future of Learning and Teaching, 22. https://doi.org/10.1163/9789004507920_004
Julkaistu sarjassa
Critical Issues in the Future of Learning and TeachingPäivämäärä
2022Tekijänoikeudet
© 2022 by Koninklijke Brill NV, Leiden, The Netherlands.
The chapter discusses discourses of “language” indexing social tasks of universities. We are interested in how talk of “language” is used to index the political, economic, educational, cultural etc. nature of higher education; in other words, what we talk about when we think we talk about language. We are mainly focusing on the position Swedish in the tensions of national language policies, higher education policies and internationalisation. In the chapter, we show the various ways in which higher education policies and language policies are intertwined, producing both intended and unintended language policy outcomes.
Julkaisija
BrillEmojulkaisun ISBN
978-90-04-50791-3Kuuluu julkaisuun
Language Matters in Higher Education Contexts : Policy and PracticeISSN Hae Julkaisufoorumista
2542-8721Asiasanat
Versioita muualla
https://doi.org/10.1163/9789004507920_004Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/101945540
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Rahoittaja(t)
Rahoitusohjelmat(t)
SäätiöLisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
University language policies : How does Finnish constitutional bilingualism meet the needs for internationalisation in English?
Saarinen, Taina; Rontu, Heidi (Liverpool University Press, 2018)In this article, we discuss the position of Finnish constitutional bilingualism in higher education in the context of internationalisation in English, by focusing on two universities: one dominantly monolingual (Finnish), ... -
‘Act Like You Care’ : intercultural development in Finnish higher education using forum-theatre
Edes, Viktoria (2022)This study was conducted to examine how theatre-based workshops could be used effectively for intercultural training in Finnish higher education. The article introduces the current standing of Finnish higher education ... -
Recognition of prior learning (RPL) among international higher education students in Finland
Merikallio, Réka (2019)The importance of recognition of prior learning (RPL) gained through various learning settings has become a central aspect within the discourse on lifelong learning and knowledge-based society. Accordingly, higher education ... -
(Moni)kielisyys korkeakoulutuksessa
Saarinen, Taina (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2017) -
Korkeakoulututkimukselliset (harha)polut uhkana ja mahdollisuutena
Saarinen, Taina (Edistyksellinen tiedeliitto, 2020)Tutkimus esitetään usein lineaarisena prosessina, kun totuus on toinen. Tässä kirjoituksessa tarkastellaan korkeakoulutusta esimerkkinä monitasoisesta ja monipaikkaisesta politiikasta, jonka taakse pääsee usein vain ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.