Relational long-term breastfeeding
Säilävaara, J. (2023). Relational long-term breastfeeding. Journal of Family Studies, 29(2), 824-840. https://doi.org/10.1080/13229400.2021.2001355
Julkaistu sarjassa
Journal of Family StudiesTekijät
Päivämäärä
2023Tekijänoikeudet
© 2021 Informa UK Limited, trading as Taylor & Francis Group
This article uses a relationality-sensitive perspective to analyse long-term breastfeeding. The data was gathered through open invitations to write, and the article is based on the written reflections of 39 long-term breastfeeding Finnish mothers. In Finland, the breastfeeding of babies is strongly supported, but long-term breastfeeding (over 12 months) is a more conflicted issue, and the cultural norm of one year of breastfeeding is strong. Through qualitative content analysis, the article shows how mothers reflect on long-term breastfeeding’s effects on their relations with their breastfed children, partners (if any), relatives and healthcare professionals. The findings show that long-term breastfeeding is often a rewarding experience, but that it takes place in a network of relations and has effects on those relations. With a relationality-sensitive approach to breastfeeding, we can better understand how mothering is done in and through relations with others, and how mothers express the need for a change in attitudes towards long-term breastfeeding. This article gives a voice to mothers who are often silent in our society, and therefore participates in the feminist empowerment of women and especially mothers.
...
Julkaisija
RoutledgeISSN Hae Julkaisufoorumista
1322-9400Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/101873727
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Teenage Time Use and Educational Attainment in Adulthood in Finland
Ojala, Satu; Kan, Man-Yee; Oinas, Tomi (MDPI AG, 2021)We investigated the role of teenage everyday social ties in educational outcomes by examining the association between teenage time use and educational attainment in adulthood. The sample consisted of young people aged 10–18 ... -
Parental Self-Efficacy and Intra- and Extra-Familial Relationships
Salo, Anne-Elina; Junttila, Niina; Vauras, Marja (Springer, 2022)Relationships are at the heart of well-being. Parental self-efficacy emerges as a powerful construct for understanding parenting and parent–child relationships. However, person-centered approaches that allow identification ... -
Nuorten sosiaalinen toimintakyky
Kannasoja, Sirpa (University of Jyväskylä, 2013) -
Yksinäisyyden ylisukupolvisuus : siirtyykö yksinäisyys vanhemmilta lapsille?
Pilkama, Laura (2021)Tämän tutkielman tarkoitus on tutkia, periytyykö yksinäisyys ylisukupolvisesti. Sen lisäksi tutkielma selvittää vanhemmuuden yksinäisyyden taustatekijöitä ja vanhemman yksinäisyyden vaikutusta lapsiin. Tutkielman ... -
Yksinäisyyden, omaehtoisen yksinolon ja vanhemmille uskoutumisen yhteydet varhaisnuorten kouluviihtyvyyteen
Kyllönen, Sanna; Hirvonen, Riikka; Ahonen, Timo; Kiuru, Noona (Niilo Mäki Instituutti, 2017)Tämä tutkimus on osa Jyväskylän yliopiston psykologian laitoksen tutkijoiden toteuttamaa ja Suomen Akatemian rahoittamaa TIKAPUU – Alakoulusta yläkouluun -tutkimushanketta. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää yksinäisyyden ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.