Yhdeksäsluokkalaisten itsearviointitaidot kirjoittamisessa
Kauppinen, M., & Hellgren, J. (2020). Yhdeksäsluokkalaisten itsearviointitaidot kirjoittamisessa. In J. Hellgren, & M. Kauppinen (Eds.), Kirjoitan, siis ajattelen : näkökulmia kirjoittamisen opetukseen (pp. 45-58). Kansallinen koulutuksen arviointikeskus. Artikkelikokoelma / Kansallinen koulutuksen arviointikeskus, 2:2020. https://karvi.fi/publication/kirjoitan-siis-ajattelen-nakokulmia-kirjoittamisen-opetukseen/
Date
2020Copyright
© Kansallinen koulutuksen arviointikeskus/
Nationella centret för utbildningsutvärdering
Publisher
Kansallinen koulutuksen arviointikeskusParent publication ISBN
978-952-206-615-2Is part of publication
Kirjoitan, siis ajattelen : näkökulmia kirjoittamisen opetukseenISSN Search the Publication Forum
2669-8064
Original source
https://karvi.fi/publication/kirjoitan-siis-ajattelen-nakokulmia-kirjoittamisen-opetukseen/Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/47593883
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
"en ole hyvä kirjoittaja mutta osaan kirjoittaa ihan hyvin" : kirjoittamiseen liittyvät tunnekokemukset perusopetuksen päättävillä oppilailla
Kollanen, Soile; Kauppinen, Merja (Kansallinen koulutuksen arviointikeskus, 2020) -
Mun tarina : lavarunous äidinkielen, kirjallisuuden ja kielen opetuksessa : yhden rohkean hankkeen kuvaus
Nurmi, Aura; Kauppinen, Merja; Kontkanen, Riina; Kuusi, Juho; Raimi, Johanna (Lukukeskus, 2020) -
Onko terveyteen liittyvä tieto yhdenvertaisesti nuorten saatavilla? : WHO-koululaistutkimuksen yhdeksäsluokkalaisten terveyden lukutaidon tuloksia vuosilta 2014, 2018 ja 2022
Paakkari, Leena; Kulmala, Markus; Manu, Mari; Ruotsalainen, Jenni; Salminen, Jenni; Paakkari, Olli; Torppa, Minna (Niilo Mäki Instituutti, 2023)Tutkimuksen tarkoituksena oli tarkastella, onko terveyteen liittyvä tieto yhdenvertaisesti nuorten saavutettavissa. Tätä arvioitiin terveyden lukutaidon näkökulmasta itse arvioituna, koettuna osaamisena eli taitona etsiä ... -
Lukiolaisten kirjoittajaidentiteetit ja itsen ymmärtämisen prosessi : reflektiivinen kirjoittaminen lukion äidinkielen ja kirjallisuuden opetuksessa
Erra, Satu (Suomen ainedidaktinen tutkimusseura ry., 2020)Pohdin artikkelissani reflektiivistä kirjoittamista lukion äidinkielen ja kirjallisuuden opetuksessa: tarkastelen, miten reflektio näkyy lukio-laisten omaa kirjoittamista pohtivissa teksteissä. Liitän reflektion ... -
Tytöt ja pojat kirjoittajina : yhdeksäsluokkalaisten näkemyksiä
Kylä-Utsuri-Ripatti, Pauliina (2011)Tämän tutkimuksen päätavoitteena on selvittää yhdeksäsluokkalaisten tyttöjen ja poikien näkemyksiä sukupuolen vaikutuksesta kirjoitelmiin. Oppilaiden näkökulmaa on tähän mennessä tutkittu vain vähän, ja kirjoittamisen ...