dc.contributor.author | Lohvansuu, Kaisa | |
dc.contributor.author | Koponen, Tuire | |
dc.contributor.author | Salminen, Jenni | |
dc.contributor.author | Torppa, Minna | |
dc.date.accessioned | 2021-10-04T08:49:00Z | |
dc.date.available | 2021-10-04T08:49:00Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Lohvansuu, K., Koponen, T., Salminen, J., & Torppa, M. EARLYMATH-hanke tutkii ensiaskelia matematiikan maailmaan. <i>Ruusupuiston kärkiuutiset</i>, (2). <a href="https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/2-2021/1" target="_blank">https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/2-2021/1</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_101324293 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/77997 | |
dc.description.abstract | Matemaattiset vaikeudet ovat perinnöllisiä, mutta taidot kehittyvät vuorovaikutuksessa ympäristön kanssa. Jyväskylän yliopiston Opettajankoulutuslaitoksella on käynnistynyt EU-rahoitteinen EARLYMATH-hanke, jossa tutkitaan matemaattisten taitojen, motivaation ja tunteiden varhaisia kehityspolkuja syntymästä kouluikään asti. Hankkeessa selvitetäänkin, miten vanhempien matemaattiset vaikeudet ennustavat lapsen kehitystä sekä sitä, miten varhaislapsuuden ja kouluiän kasvuympäristöt tukevat lapsen matemaattista kehitystä. | fi |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Jyväskylän yliopisto | |
dc.relation.ispartofseries | Ruusupuiston kärkiuutiset | |
dc.relation.uri | https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/2-2021/1 | |
dc.rights | CC BY 4.0 | |
dc.title | EARLYMATH-hanke tutkii ensiaskelia matematiikan maailmaan | |
dc.type | contributionToPeriodical | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202110045054 | |
dc.contributor.laitos | Kasvatustieteiden laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Psykologian laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Opettajankoulutuslaitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Education | en |
dc.contributor.laitos | Department of Psychology | en |
dc.contributor.laitos | Department of Teacher Education | en |
dc.contributor.oppiaine | Resurssiviisausyhteisö | fi |
dc.contributor.oppiaine | Varhaiskasvatus | fi |
dc.contributor.oppiaine | Kasvatuspsykologia | fi |
dc.contributor.oppiaine | Psykologia | fi |
dc.contributor.oppiaine | School of Resource Wisdom | en |
dc.contributor.oppiaine | Early Childhood Education | en |
dc.contributor.oppiaine | Kasvatuspsykologia | en |
dc.contributor.oppiaine | Psychology | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/JournalArticle | |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_998f | |
dc.description.reviewstatus | nonPeerReviewed | |
dc.relation.numberinseries | 2 | |
dc.relation.volume | 2021 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © Kirjoittajat & Jyväskylän yliopisto, 2021 | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.relation.grantnumber | 101002966 | |
dc.relation.grantnumber | 101002966 | |
dc.relation.projectid | info:eu-repo/grantAgreement/EC/H2020/101002966/EU//EARLYMATH | |
dc.subject.yso | motivaatio | |
dc.subject.yso | lapset (ikäryhmät) | |
dc.subject.yso | tunteet | |
dc.subject.yso | matemaattiset taidot | |
dc.format.content | fulltext | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p4734 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p4354 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p3485 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p23002 | |
dc.rights.url | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.relation.funder | European Commission | en |
dc.relation.funder | Euroopan komissio | fi |
jyx.fundingprogram | ERC Consolidator Grant | en |
jyx.fundingprogram | ERC Consolidator Grant | fi |
jyx.fundinginformation | EARLYMATH-hankkeen rahoituksen on myöntänyt Euroopan tutkimusneuvosto (ERC) osana EU:n Horisontti 2020 -ohjelmaa (sopimusnumero 101002966). | |
dc.type.okm | E1 | |