Maailma on muuttunut ja myös koulutuksen on muututtava
Neittanmäki, P., Lehto, M., & Savonen, M. (2020). Maailma on muuttunut ja myös koulutuksen on muututtava. Tiedepolitiikka, 45(2), 42-46. https://journal.fi/tiedepolitiikka/article/view/98244
Julkaistu sarjassa
TiedepolitiikkaPäivämäärä
2020Tekijänoikeudet
© 2020 Edistyksellinen tiedeliitto
2021:25 | 2022:56 | 2023:85 | 2024:62 | 2025:7
Julkaisija
Edistyksellinen tiedeliittoISSN Hae Julkaisufoorumista
0782-0674Asiasanat
Alkuperäislähde
https://journal.fi/tiedepolitiikka/article/view/98244Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/46996215
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Ammatillisen koulutuksen digitalisaatio työnantajanäkökulmasta : kirjallisuuskartoitus
Pulkkinen, Pekka (2023)Viitekehys: Nopeasti edenneen digitalisaation vaikutuksena digitaalisuus on lisääntynyt toisen asteen ammatillisessa koulutuksessa. Digitalisaatiolla on vaikutus opiskelijan oppimisprosessiin, yhteiskunnassa kansalaisena ... -
Eriarvoistuva maailma – tasa-arvoistava koulu?
Rinne, Risto; Haltia, Nina; Lempinen, Sonia; Kaunisto, Tuuli (Suomen kasvatustieteellinen seura, 2018)Tasa-arvoisessa yhteiskunnassa ihmisen kouluttautumismahdollisuudet eivät riipu hänen sukupuolestaan tai sosiaalisesta, etnisestä tai alueellisesta taustastaan. Suomea on pitkään pidetty tasa-arvon mallimaana, jossa myös ... -
Koulutuksen arviointi kunnallisen koulutuksen järjestäjän tehtävänä : paikallisen arvioinnin toteutumisedellytysten arviointia erään kuntaorganisaation näkökulmasta
Lapiolahti, Raimo (Jyväskylän yliopisto, 2007)Suomessa ei ole tehty merkittäviä toimia koulutuksen järjestäjän arviointivelvollisuuden toteutumiseksi, vaikka laki arviointivelvollisuudesta on tullut voimaan jo vuoden 1999 alussa ja arviointivelvollisuuden toteutumattomuus ... -
Autoalan koulutuksen vaiheet
Valta Reijo (Tekniikan historian seura THS, 2022) -
Pedagogical Agents Communicating and Scaffolding Students’ Learning : High School Teachers’ and Students’ Perspectives
Sikström, Pieta; Valentini, Chiara; Sivunen, Anu; Kärkkäinen, Tommi (Elsevier, 2024)Pedagogical agents (PAs) communicate verbally and non-verbally with students in digital and virtual reality/augmented reality learning environments. PAs have been shown to be beneficial for learning, and generative artificial ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.