The Impact of School Closure on Adolescents’ Wellbeing, and Steps toward to a New Normal : The Need for an Assessment Tool Update?
Paakkari, L., Jourdan, D., Inchley, J., & Torppa, M. (2021). The Impact of School Closure on Adolescents’ Wellbeing, and Steps toward to a New Normal : The Need for an Assessment Tool Update?. Adolescents, 1(3), 360-362. https://doi.org/10.3390/adolescents1030027
Julkaistu sarjassa
AdolescentsPäivämäärä
2021Oppiaine
KasvatuspsykologiaResurssiviisausyhteisöTerveyskasvatusKasvatuspsykologiaSchool of Resource WisdomHealth Promotion and Health EducationTekijänoikeudet
© 2021 by the authors. Licensee MDPI, Basel, Switzerland.
Close to 200 countries have implemented school closures to decrease the spread of the COVID-19 coronavirus. Though the closures have seemed necessary, their effects on the wellbeing of children and adolescents have raised serious concerns. To truly understand the impact of such disruption on young people’s wellbeing, and their views on how to move towards a new normal, we must adopt different approaches to gather the data to secure children’s and adolescents’ rights to be heard in the issues that concern their lives. Current ways to examine the impacts of school closure have been dominated by gathering information concerning the children and adolescents, using mainly existing wellbeing indicators and related questionnaire surveys. Although such sources of information are important, they provide limited understanding of how children and adolescents have experienced school closures, especially if they have been produced using measures developed purely by adults. There is a need for information produced by children and adolescents themselves, which may require going beyond existing and pre-COVID theoretical wellbeing frameworks. By capturing information produced by children and adolescents, we can more effectively guide the development and evaluation of public health policies and identify solutions to mitigate the negative impacts of school closure, or to acknowledge the possible positive effects, and respond accordingly.
...
Julkaisija
MDPI AGISSN Hae Julkaisufoorumista
2673-7051Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/100405370
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisätietoja rahoituksesta
J.I. is supported by the UK Medical Research Council and Chief Scientist Office of the Scottish Government (MC_UU_00022/1, SPHSU16).Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Koulujen henkilökunnan kokemukset oppilaiden hyvinvoinnista COVID-19-etäkouluaikana : "Osa puhkesi kukkaan. Muutamat pitivät rimaa alhaalla."
Sainio, Miia; Nurminen, Tiia; Hämeenaho, Pilvi; Torppa, Minna; Poikkeus, Anna-Maija; Aro, Tuija (Niilo Mäki Instituutti, 2020)Koulun henkilökunnan kokemuksiin etäkouluajalta tulee perehtyä, jotta etäkoulu voidaan toteuttaa oppilaiden hyvinvointia ja oppimista tukien. Kyselytutkimuksella selvitimme Keski-Suomen koulujen henkilökunnan (270 vastausta ... -
Hiljaiset äänet esiin : koronapandemian heijastuminen lasten psyykkiseen hyvinvointiin, sosiaalisiin suhteisiin ja oppimiseen
Pakarinen, Eija; Upadyaya, Katja; Kiuru, Noona; Salmela-Aro, Katariina; Lerkkanen, Marja-Kristiina (Lapsiasiavaltuutetun toimisto, 2023)Tässä artikkelissa tarkastelemme koronapandemian heijastumista lasten psyykkiseen hyvinvointiin, sosiaalisiin suhteisiin ja oppimiseen. Artikkeli perustuu kahteen tutkimukseen, joista ensimmäinen keskittyi hiljaisten äänien ... -
Iso osa nuorista kärsi korona-ajasta : hyvinvointi heikkeni, oppiminen vaikeutui ja yksinäisyys lisääntyi
Kiuru, Noona; Pakarinen, Eija (Toinen Aatos Oy, 2023)Nuorten eristäminen pitkäksi aikaa kotiin koronapandemian aikana ei ollut hyvä ratkaisu. Poikkeusoloissakin on keskeistä tukea nuorten yhteisöllisyyttä ja joukkoon kuulumista, apulaisprofessorit Noona Kiuru ja Eija Pakarinen ... -
Reading and math skills development among Finnish primary school children before and after COVID-19 school closure
Lerkkanen, Marja-Kristiina; Pakarinen, Eija; Salminen, Jenni; Torppa, Minna (Springer, 2023)This study quantified the possible learning losses in reading and math skills among a sample of Finnish Grade 3 children (n = 198) who spent 8 weeks in distance learning during the first wave of the COVID-19 pandemic in ... -
Towards enhancing research on adolescent positive mental health
Eriksson, Charli; Arnarsson, Ársaell Már; Damsgaard, Mogens Trab; Löfstedt, Petra; Potrebny, Thomas; Suominen, Sakari; Thorsteinsson, Einal Baldvin; Torsheim, Torbjørn; Välimaa, Raili Välimaa; Due, Pernille (Universitetsforlaget, 2019)The positive mental health and well-being perspective represents innovative public health research of first-rank priority in Europe. Good mental health is both a state and a resource for everyday life. Hence, the concept ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.