Johdatus säteenseurannan soveltamiseen fotorealistisien kuvien tuottamiseksi
Authors
Date
2020Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Tutkielmassa käsitellään miten tietokonegrafiikka ja säteenseuranta toimii, se-kä miten todellisuuden valoilmiöitä kyetään mallintamaan säteenseurannalla. Tutkielmassa keskitytään nimenomaan ei-reaaliaikaisiin menetelmiin, jotka mallintavat todellisuuden il-miöitä mahdollisimman tarkasti. Tutkielma pyrkii toimimaan johdantona perusteisiin, joten siinä käsitellään ainoastaan perusteet sekä muutama menetelmä, joilla näiden perusmenetel-mien toimivuutta voidaan parantaa. This thesis examines how computer graphics and raytracing works and how diffe- rent principles of the real world can be adapted to be simulated using it. We will concentrate specifically in offline rendering methods that model the real world as accurately as possible. The thesis aims to serve as a starting point for further research in computer graphics. There- fore, we will only cover the basics and a few methods for improving upon performance and accuracy.
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [5333]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Säteenseurannan käyttö reaaliaikaisessa renderoinnissa
Tiainen, Toni (2019)Reaaliaikaisessa renderoinnissa käytetään lähes poikkeuksetta rasterointia. Säteenseuranta on kuitenkin viime aikoina noussut varteenotettavaksi vaihtoehdoksi rasteroinnin rinnalle. Tässä tutkielmassa selvitetään, miten ... -
Adaptive meshes in computer graphics and model-based simulation
Turchyn, Pavlo (University of Jyväskylä, 2006)Monet luonnonlait voidaan ilmaista matemaattisesti joko yhtenä yhtälönä tai yhtälöjärjestelmänä. Erityisesti differentiaaliyhtälöiden ratkaisu on tärkeä esimerkiksi mekaniikassa, biologiassa tai kemiassa esiin tuleva ... -
Pelaa ja opi : räätälöityjä verkkopelejä ammatilliseen oppimiseen
Mannila, Birgitta; Hämäläinen, Raija; Oksanen, Kimmo (Jyväskylän yliopisto, Koulutuksen tutkimuslaitos, 2007)Yhä useammalle ammatillisen koulutuksen oppijalle erilaiset virtuaaliset toiminta- ja peliympäristöt ovat keskeinen osa arkipäivää. Työelämässä puolestaan on asioita, joiden etukäteisharjoittelu on vaikeaa, kallista ja ... -
New Capabilities of the FLUKA Multi-Purpose Code
Ahdida, C.; Bozzato, D.; Calzolari, D.; Cerutti, F.; Charitonidis, N.; Cimmino, A.; Coronetti, A.; D’Alessandro, G. L.; Donadon Servelle, A.; Esposito, L. S.; Froeschl, R.; García Alía, R.; Gerbershagen, A.; Gilardoni, S.; Horváth, D.; Hugo, G.; Infantino, A.; Kouskoura, V.; Lechner, A.; Lefebvre, B.; Lerner, G.; Magistris, M.; Manousos, A.; Moryc, G.; Ogallar Ruiz, F.; Pozzi, F.; Prelipcean, D.; Roesler, S.; Rossi, R.; Sabaté Gilarte, M.; Salvat Pujol, F.; Schoofs, P.; Stránský, V.; Theis, C.; Tsinganis, A.; Versaci, R.; Vlachoudis, V.; Waets, A.; Widorski, M. (Frontiers Media SA, 2022)FLUKA is a general purpose Monte Carlo code able to describe the transport and interaction of any particle and nucleus type in complex geometries over an energy range extending from thermal neutrons to ultrarelativistic ... -
Architectural considerations for the developing mobile consumer services
Mustikkamaa, Tommi (2001)