Haku- ja suosittelujärjestelmät : toiminta ja vaikutus Amazonin verkkomarkkinoilla
Tekijät
Päivämäärä
2021Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Kandidaatin tutkielmassa tarkastellaan haku- ja suosittelujärjestelmiä ja niiden toimintaa. Järjestelmiä keskitytään tutkielmassa tarkastelemaan verkkokauppojen ja varsinkin Amazonin verkkokaupan kontekstissa. Myös haku-ja suosittelujärjestelmien mahdollista vaikutusta verkkokauppojen kilpailuun käsitellään. This bachelor’s thesis aims to examine search- and recommendationsystems and their usage in eCommerce and especially in Amazons eCommerce platform. The systems possible part in impacting competition on eCommerce platforms is also examined.
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5335]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Verkkokauppojen suosittelujärjestelmien vaikutus ihmisten ostoimpulsiivisuuteen
Hietikko, Kim (2018)Tutkielmassani käsittelen verkkokauppojen suosittelujärjestelmien vaikutusta ihmisten ostoimpulsiivisuuteen. Tutkielma koostuu johdannosta, suosittelujärjestelmät sisältöluvusta, suosittelujärjestelmien vaikutuksesta ... -
Verkkokauppojen suosittelujärjestelmien vaikutus kuluttajan ostopäätökseen
Junkkarinen, Anni (2018)Nykypäivän kaupankäynti laajenee enenevissä määrin kivijalkaliikkeistä verkkokauppoihin. Verkko-ostaminen on kasvattanut suosiotaan suuresti ja mahdollistaa ostamisen ympäri maailman. Samaan aikaan verkkokauppojen ... -
Amazon's initiative transforming a non-contact society : Digital disruption leads the way to stakeholder capitalization
Watanabe, Chihiro; Akhtar, Waleed; Tou, Yuji; Neittaanmäki, Pekka (Elsevier, 2021)Contrary to the decisive role of R&D centered on information and communication technology (ICT) in the digital economy, its excessive expansion has resulted in declining productivity due to the two-faced nature of ... -
Designing Recommendation or Suggestion Systems : Looking to the Future
Sharma, Ravi S.; Shaikh, Aijaz A.; Li, Eldon (Springer, 2021)A Recommendation or Suggestion System (RSS) helps on-demand digital content and social media platforms identify associations amongst large amounts of transaction data, which are then used to provide personalised viewing ... -
When more is less : the other side of artificial intelligence recommendation
Chen, Sihua; Qiu, Han; Zhao, Shifei; Han, Yuyu; He, Wei; Siponen, Mikko; Mou, Jian; Xiao, Hua (Elsevier; China Science Publishing & Media Ltd., 2022)Based on consumers' preferences, AI (artificial intelligence) recommendation automatically filters information, which provokes scholars' debate. Supporters believe that by analyzing the consumers' preferences, AI recommendation ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.