Haku- ja suosittelujärjestelmät : toiminta ja vaikutus Amazonin verkkomarkkinoilla
Kandidaatin tutkielmassa tarkastellaan haku- ja suosittelujärjestelmiä ja niiden toimintaa. Järjestelmiä keskitytään tutkielmassa tarkastelemaan verkkokauppojen ja varsinkin Amazonin verkkokaupan kontekstissa. Myös haku-ja suosittelujärjestelmien mahdollista vaikutusta verkkokauppojen kilpailuun käsitellään. This bachelor’s thesis aims to examine search- and recommendationsystems and their usage in eCommerce and especially in Amazons eCommerce platform. The systems possible part in impacting competition on eCommerce platforms is also examined.
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5369]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Verkkokauppojen suosittelujärjestelmien vaikutus kuluttajan ostopäätökseen
Junkkarinen, Anni (2018)Nykypäivän kaupankäynti laajenee enenevissä määrin kivijalkaliikkeistä verkkokauppoihin. Verkko-ostaminen on kasvattanut suosiotaan suuresti ja mahdollistaa ostamisen ympäri maailman. Samaan aikaan verkkokauppojen ... -
Verkkokauppojen suosittelujärjestelmien vaikutus ihmisten ostoimpulsiivisuuteen
Hietikko, Kim (2018)Tutkielmassani käsittelen verkkokauppojen suosittelujärjestelmien vaikutusta ihmisten ostoimpulsiivisuuteen. Tutkielma koostuu johdannosta, suosittelujärjestelmät sisältöluvusta, suosittelujärjestelmien vaikutuksesta ... -
Amazon's initiative transforming a non-contact society : Digital disruption leads the way to stakeholder capitalization
Watanabe, Chihiro; Akhtar, Waleed; Tou, Yuji; Neittaanmäki, Pekka (Elsevier, 2021)Contrary to the decisive role of R&D centered on information and communication technology (ICT) in the digital economy, its excessive expansion has resulted in declining productivity due to the two-faced nature of ... -
Serendipity in recommender systems
Kotkov, Denis (University of Jyväskylä, 2018)The number of goods and services (such as accommodation or music streaming) offered by e-commerce websites does not allow users to examine all the available options in a reasonable amount of time. Recommender systems are ... -
When more is less : the other side of artificial intelligence recommendation
Chen, Sihua; Qiu, Han; Zhao, Shifei; Han, Yuyu; He, Wei; Siponen, Mikko; Mou, Jian; Xiao, Hua (Elsevier; China Science Publishing & Media Ltd., 2022)Based on consumers' preferences, AI (artificial intelligence) recommendation automatically filters information, which provokes scholars' debate. Supporters believe that by analyzing the consumers' preferences, AI recommendation ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.