Haku- ja suosittelujärjestelmät : toiminta ja vaikutus Amazonin verkkomarkkinoilla
Authors
Date
2021Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Kandidaatin tutkielmassa tarkastellaan haku- ja suosittelujärjestelmiä ja niiden toimintaa. Järjestelmiä keskitytään tutkielmassa tarkastelemaan verkkokauppojen ja varsinkin Amazonin verkkokaupan kontekstissa. Myös haku-ja suosittelujärjestelmien mahdollista vaikutusta verkkokauppojen kilpailuun käsitellään. This bachelor’s thesis aims to examine search- and recommendationsystems and their usage in eCommerce and especially in Amazons eCommerce platform. The systems possible part in impacting competition on eCommerce platforms is also examined.
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [4406]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Verkkokauppojen suosittelujärjestelmien vaikutus ihmisten ostoimpulsiivisuuteen
Hietikko, Kim (2018)Tutkielmassani käsittelen verkkokauppojen suosittelujärjestelmien vaikutusta ihmisten ostoimpulsiivisuuteen. Tutkielma koostuu johdannosta, suosittelujärjestelmät sisältöluvusta, suosittelujärjestelmien vaikutuksesta ... -
Verkkokauppojen suosittelujärjestelmien vaikutus kuluttajan ostopäätökseen
Junkkarinen, Anni (2018)Nykypäivän kaupankäynti laajenee enenevissä määrin kivijalkaliikkeistä verkkokauppoihin. Verkko-ostaminen on kasvattanut suosiotaan suuresti ja mahdollistaa ostamisen ympäri maailman. Samaan aikaan verkkokauppojen ... -
Amazon's initiative transforming a non-contact society : Digital disruption leads the way to stakeholder capitalization
Watanabe, Chihiro; Akhtar, Waleed; Tou, Yuji; Neittaanmäki, Pekka (Elsevier, 2021)Contrary to the decisive role of R&D centered on information and communication technology (ICT) in the digital economy, its excessive expansion has resulted in declining productivity due to the two-faced nature of ... -
Customer personalization driven content management system
Bazanov, Ilia (2017)Customer information can be used to tailor products, services and consumption experiences to fit the specific needs and tastes of customers. Website personalization allows changing radically the attitude of a website for ... -
Exploring value in eCommerce artificial intelligence and recommendation systems
Änäkkälä, Tuomas (2021)Tekoälyn päämääränä on saavuttaa järjestelmä, joka jäljittelee ihmisen luonnollista älykkyyttä. Suosittelujärjestelmä on tieteenala sekä tekoälyä hyödyntävä järjestelmä. Suosittelujärjestelmä tarjoaa käyttäjilleen personoitua ...