Show simple item record

dc.contributor.authorKorpinen, Eira
dc.date.accessioned2021-06-17T10:54:38Z
dc.date.available2021-06-17T10:54:38Z
dc.date.issued1982
dc.identifier.isbn978-951-39-8760-2
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/76654
dc.description.abstractThe project is connected with the development of pupil evaluation. The report describes the effects of the experiment on pupils' learning results: study skills, motivation, self-concept, and achievement in mother tongue (3. grade) and mathematics (3. and 6. grade). The test group consisted of 543 pupils and the control group of 551. The theoretical background of the experimental programme was based on Beatty and Clark t s Self-Concept Theory of Motivation and Learning. Study skills improved most amongst low-achieving boys in grade 3 and in the subarea “study environment at home” it in grade 6. The experiment developed affective motivation in grade 3 and strengthened positive self-concept especially ''self-confidence and self-approval” in grade 6. The treatment influenced pupils' success in the dictation test in grade 3 and somewhat also their achievement in mathematics in grade 6.en
dc.description.abstractTutkimus liittyy oppilasarvostelun kehittämistyöhön. Julkaisussa kuvataan kokeilun vaikutuksia oppilaiden oppimistuloksiin: opiskelutaidot, motivaatio, minäkäsitys sekä äidinkielen (3. luokka) ja matematiikan koulusaavutukset (3. ja 6. luokka). Koeryhmässä oli 543 oppilasta ja kontrolliryhmässä 551. Kokeiluohjelman teoreettinen tausta pohjautui Beattyn ja Clarken motivaation ja oppimisen minäkäsitysteoriaan. Opiskelutaitojen kehitys oli myönteisintä 3. luokan heikosti menestyvillä pojilla ja 6. luokalla ”kodin opiskeluympäristön" osalla. Kokeilulla voitiin vaikuttaa 3. luokan affektiivisen motivaation kehittymiseen sekä 6. luokalla myönteisen minäkäsityksen, erityisesti ”Itseluottamuksen ja itsehyväksynnän" parantamiseen. Käsittelyllä oli vaikutusta 3. luokan sanelukokeessa menestymiseen sekä jonkin verran 6. luokan matematiikan koulusaavutuksiin.fi
dc.language.isofin
dc.relation.ispartofseriesJyväskylän yliopisto. Kasvatustieteiden tutkimuslaitos. Julkaisuja
dc.rightsIn Copyright
dc.titleSanallisen arvioinnin sekä kodin ja koulun yhteistyökokeilun vaikutukset oppilaiden oppimistuloksiin = The experiment on verbal school reports and collaboration between home and school and its effects on pupils' learning results
dc.typedoctoral thesis
dc.identifier.urnURN:ISBN:978-951-39-8760-2
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_db06
dc.rights.accesslevelopenAccess
dc.type.publicationdoctoralThesis
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/
dc.date.digitised2021


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

In Copyright
Except where otherwise noted, this item's license is described as In Copyright