Paratiisi-VR : emootioiden rooli immersiivisen journalismin tuotantoprosessissa ja etiikassa
Päivämäärä
2021Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Tutkimuksessa kuvataan, kuinka emootiot ja afffektit vaikuttavat immersiivisen journalismin tuotantoprosessiin ja etiikkaan, ja kuinka sen eettinen pohja muodostuu ilman immersiivisen journalismin omaa spesifiä eettistä ohjestusta. Aineisto rajattiin koskemaan Yleisradion tuottamaa Paratiisi-VR -kokemusta. Tutkimuksen aineisto koostuu Paratiisi-VR -kokemuksesta ja sille annetuista arvosteluista Steam-jakelualustassa sekä kahdesta tutkimushaastattelusta.
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5296]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
What is immersive journalism?
Gynnild, Astrid; Uskali, Turo; Jones, Sara; Sirkkunen, Esa (Routledge, 2020)Immersive technologies are opening gateways to virtual realities that might change journalism forever. In the virtual world, journalism balances on the edge between imaginary approaches to fact-based creation and extended ... -
Exploring the immersive journalism landscape
Sirkkunen, Esa; Vázquez-Herrero, Jorge; Uskali, Turo; Väätäjä, Heli (Routledge, 2020)Current drivers of 360-degree journalism have been mostly curious about the new medium, its possibilities, and are exploring business opportunities. The early adoption of such technology is often a matter of brand-building ... -
Forecasting future trajectories for immersive journalism
Uskali, Turo; Gynnild, Astrid; Sirkkunen, Esa; Jones, Sarah (Routledge, 2020)In this book we have critically explored the emerging practices of immersive journalism. In the news business, experimenting with new forms of storytelling has become the new normal. After spending a decade to get familiar ... -
Augmented reality as news
Ikonen, Pasi; Uskali, Turo (Routledge, 2020)If you are building complex, expensive VR today for the limited number of people, who get VR headsets, and [are] willing to scratch up on their heads to have the experience, experimentation is great, nice, but […] I think ... -
The hierarchy of needs for user experiences in virtual reality
Kelling, Chelsea; Väätäjä, Heli; Kauhanen, Otto; Karhu, Jussi; Turunen, Markku; Lindqvist, Vesa; Ikonen, Pasi (Routledge, 2020)Virtual reality (VR) is rapidly becoming more widely adopted by various industries, and virtual content is just as rapidly becoming available for consumers. However, there is a lack of guidelines and standards for VR content ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.