Augmented reality as news
Ikonen, P., & Uskali, T. (2020). Augmented reality as news. In T. Uskali, A. Gynnild, S. Jones, & E. Sirkkunen (Eds.), Immersive Journalism as Storytelling : Ethics, Production, and Design (pp. 147-160). Routledge. https://doi.org/10.4324/9780429437748-16
Päivämäärä
2020Tekijänoikeudet
© 2020 the Authors
If you are building complex, expensive VR today for the limited number of people, who get VR headsets, and [are] willing to scratch up on their heads to have the experience, experimentation is great, nice, but […] I think augmented reality is actually more interesting and has more potential for news.
Julkaisija
RoutledgeEmojulkaisun ISBN
978-1-138-33764-0Kuuluu julkaisuun
Immersive Journalism as Storytelling : Ethics, Production, and DesignAsiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/35339448
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Rahoittaja(t)
Helsingin Sanomain SäätiöRahoitusohjelmat(t)
Muut; SäätiöLisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
The hierarchy of needs for user experiences in virtual reality
Kelling, Chelsea; Väätäjä, Heli; Kauhanen, Otto; Karhu, Jussi; Turunen, Markku; Lindqvist, Vesa; Ikonen, Pasi (Routledge, 2020)Virtual reality (VR) is rapidly becoming more widely adopted by various industries, and virtual content is just as rapidly becoming available for consumers. However, there is a lack of guidelines and standards for VR content ... -
What is immersive journalism?
Gynnild, Astrid; Uskali, Turo; Jones, Sara; Sirkkunen, Esa (Routledge, 2020)Immersive technologies are opening gateways to virtual realities that might change journalism forever. In the virtual world, journalism balances on the edge between imaginary approaches to fact-based creation and extended ... -
Exploring the immersive journalism landscape
Sirkkunen, Esa; Vázquez-Herrero, Jorge; Uskali, Turo; Väätäjä, Heli (Routledge, 2020)Current drivers of 360-degree journalism have been mostly curious about the new medium, its possibilities, and are exploring business opportunities. The early adoption of such technology is often a matter of brand-building ... -
”Semmoinen pieni luova hulluus siinä, että kokeillaan ihan nyt mitä vaan” : lisätty todellisuus osana suomalaista journalismia
Valtonen, Oskari (2023)Tässä maisterintutkielmassa esitellään lisätyn todellisuuden eli AR:n (Augmented Reality) suhdetta suomalaiseen journalismiin. Lisätty todellisuus tarkoittaa oikeaa tai tietokoneella luotua kuvamateriaalia, joka yhdistetään ... -
Forecasting future trajectories for immersive journalism
Uskali, Turo; Gynnild, Astrid; Sirkkunen, Esa; Jones, Sarah (Routledge, 2020)In this book we have critically explored the emerging practices of immersive journalism. In the news business, experimenting with new forms of storytelling has become the new normal. After spending a decade to get familiar ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.