Staattinen analyysi ohjelmakoodin automaattisessa arvioinnissa
Tämän pro gradu -tutkielman tavoitteena oli kehittää toimiva konsepti MOOC-ohjelmointikurssien automaattiselle arvioinnille. Tutkielman ajurina toimi tutkimuskysymys: ''Millaisella konseptilla voidaan toteuttaa C++-lähdekoodin automaattinen arviointi?''. Tutkimusmenetelmänä toimi kehittämistutkimuksen ja ketterän Scrum-mallin yhdistelmä, jolla pyrittiin varmistamaan tutkimuksellinen ote ja ketterä sovelluskehitysmalli. Tutkimuksen ensimmäisessä vaiheessa kartoitettiin ongelma-analyysin avulla MOOC-kurssien ja automaattisen arvioinnin vahvuuksia sekä haasteita. Toisessa vaiheessa aloitettiin kehitystyö, joka päättyi käyttäjätestaukseen. Tulosten perusteella konsepti täytti sille asetetut vaatimukset, ja onnistuttiin ratkaisemaan testitapausten laadintaan ja on/off-tyyppisen arvioinnin haasteet menettämättä automaattisen arvioinnin vahvuuksia. The purpose of this master thesis was develop a workable concept for automated assessment for MOOC programming courses. Thesis research work is driven by the question: ''What kind of concept can be used to implement automated assessment in C++ source code?''. The research method was a combination of design research and Scrum development model, with the aim of ensuring a research approach and agile application development model. In the first phase of study, the strengths and challenges of MOOC courses and automatic assessment were survey using problem analysis. In the second phase, development started and it ended with user testing. The results showed that the
concept met requirement specifications and we were able to solve challenges of making test cases and on/off-type assessment without losing the strength of automated assessment.
Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Pro gradu -tutkielmat [29750]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Venäläisen aksentin tunnistaminen suomen suullisen kielitaidon arvioinnissa
Ullakonoja, Riikka (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2024)The paper focuses on the Russian accent in the Finnish oral proficiency test. The data consist of spontaneous monologues on an intermediate proficiency level from 10 speakers (about 90 s each). Raters (n=44) were asked to ... -
Using a blended approach to enrich MOOCs on Finnish education
Kananen, Päivi; Kiviniemi, Ari; Kytölä, Liisa; Nykopp, Minna (European Association of Distance Teaching Universities, 2021)Blended education embraces various combinations of face-to-face and online teaching. It has become a normal part of higher education degree programmes. Since the late 1990s, the Open University of the University of Jyväskylä ... -
Millaisia haasteita opiskelijat kokevat verkkoympäristössä
Kukkonen, Lasse (2019)Verkko-opiskelun suuresta suosiosta huolimatta kurssin keskeyttävien määrät ovat hyvin suuret. Mitä syitä ilmiölle on löydettävissä? Ilmiötä tarkastellessa on hyvä tarkastella myös opiskelijoiden motiiveja ja oppimisen ... -
Exploring Gameful Motivation of Autonomous Learners
Vahlo, Jukka; Tuuri, Kai; Välisalo, Tanja (Frontiers Media SA, 2022)In this explorative study, we investigated motives of autonomous learners to participate in an online course, and how these motives are related to gameplay motivations, engagement in the course experience, and learning ... -
OpenQuest : Designing a Motivational Framework for MOOCs Instruction
Mystakidis, Stylianos; Herodotou, Christothea (European Association of Distance Teaching Universities, 2016)This paper introduces an innovative motivational framework for Massive Open Online Courses (MOOCs) instructional design coined as Open Quest Framework (OpenQuest). OpenQuest aims to improve learning and user engagement in ...