Bridging the gap between research and practice : using phenomenographic findings to develop training for career practitioners
Kettunen, J., & Tynjälä, P. (2022). Bridging the gap between research and practice : using phenomenographic findings to develop training for career practitioners. International Journal for Educational and Vocational Guidance, 22(1), 247-262. https://doi.org/10.1007/s10775-021-09483-2
Julkaistu sarjassa
International Journal for Educational and Vocational GuidancePäivämäärä
2022Tekijänoikeudet
© The Author(s) 2021
Julkaisija
Springer Science and Business Media LLCISSN Hae Julkaisufoorumista
1873-0388Asiasanat
This study contends that phenomenography offers both a useful research method and practical tools for developing education and training for career practitioners. After introducing the basic principles of phenomenography, the study reviews previous research on its potential in developing pedagogical practices. It explores how the phenomenographic findings were utilized to design an online skills training programme for career practitioners. The study finds that phenomenographic research serves three practical pedagogical purposes: (1) revealing how learners understand certain concepts or phenomena, (2) elucidating how these understandings differ and (3) identifying critical aspects in helping learners to widen and deepen their understanding. fenomenografia tutkimusmenetelmät pedagogiikka ohjaus (neuvonta ja opastus) kehittäminen käsitteet ymmärtäminen opinto-ohjaus koulutus käsitykset uraohjaus oppilaanohjaus
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/89745556
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisätietoja rahoituksesta
Open access funding provided by University of Jyväskylä (JYU).Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Career experts’ conceptions of innovation in career development
Kettunen, Jaana (Springer, 2023)This article reports the findings from a phenomenographic investigation into career experts’ conceptions of innovation in career development. The results show that conceptions of innovation in career development varied ... -
Career experts' conceptions of systems development in lifelong guidance
Kettunen, Jaana; Barnes, Sally-Anne; Bimrose, Jenny; Brown, Alan; Vuorinen, Raimo (Springer, 2023)This article reports the findings from a phenomenographic study of career experts’ conceptions of systems development in lifelong guidance settings. The results show that conceptions of systems development in lifelong ... -
Career practitioners' conceptions of social media and competency for social media in career services
Kettunen, Jaana (University of Jyväskylä, Finnish Institute for Educational Research, 2017) -
New books to strengthen theories and practices of guidance: Arthur, N., Borgen, R. & McMahon, M. (2024). Practice Principles: Career Theories and Models at Work
Vuorinen, Raimo; Kettunen, Jaana (International Association for Educational and Vocational Guidance, 2024) -
Uusia näkökulmia kansainvälisten organisaatioiden yhteisestä Career Conversations -webinaarisarjasta
Kettunen, Jaana (ELO-ryhmä; Työ- ja elinkeinoministeriö; Opetus- ja kulttuuriministeriö, 2024)Kansainvälisten organisaatioiden - Euroopan komissio, Euroopan ammatillisen koulutuksen kehittämiskeskus Cedefop, Euroopan Koulutussäätiö ETF, OECD, ILO, Unesco ja World Bank - yhteinen IAG-ryhmä on käynnistänyt webinaarisarjan. ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.