Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorPeltola, Henna-Riikka
dc.contributor.authorNässi, Anton
dc.date.accessioned2021-05-12T07:26:09Z
dc.date.available2021-05-12T07:26:09Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/75476
dc.description.abstractTämän tutkielman tarkoituksena on narratiivisen kirjallisuuskatsauksen avulla selvittää musiikkimarkkinoiden kehitystä demokratisoitumisen käsitteen avulla. Tarkoituksena on analysoida lyhyesti historiaa ja tämän jälkeen musiikkimarkkinoiden nykytilaa erityisesti levy-yhtiön ja artistin näkökulmasta. Levy-yhtiön näkökulmasta keskeisenä tarkastelukohteena on niin sanottu ”360-sopimus” ja artistin näkökulmasta erityistarkastelussa on joukkorahoitus. Tavoitteena on saavuttaa mahdollisimman laaja ymmärrys musiikkimarkkinoiden kehityksestä ja nykytilasta. Tutkielman perusteella demokratisoituminen on historiallinen ilmiö, jonka merkitys korostuu erityisesti nykyaikana. Merkittävin yksittäinen syy demokratisoitumiselle on 90-luvulla tapahtunut musiikkimarkkinoiden digitalisoituminen. Levy-yhtiöiden valta on selvästi vähentynyt demokratisoitumisen seurauksena, joskin niiden merkitys on musiikkimarkkinoille edelleen suuri. Artistin näkökulmasta musiikkimarkkinat ovat helpommin savutettavia kuin aiemmin, mutta toisaalta demokratisoituminen on luonut markkinoille myös uudenlaisia esteitä.fi
dc.format.extent22
dc.language.isofi
dc.titleMusiikkimarkkinoiden kehitys demokratisoitumisen näkökulmasta
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202105122754
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosMusiikin, taiteen ja kulttuurin tutkimuksen laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Music, Art and Culture Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineMusiikkitiedefi
dc.contributor.oppiaineMusicologyen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi3051
dc.subject.ysomusiikki
dc.subject.ysodemokratisoituminen
dc.subject.ysomusiikkimarkkinat
dc.subject.ysoääniteteollisuus
dc.subject.ysojoukkorahoitus
dc.subject.ysolevy-yhtiöt
dc.subject.ysodigitalisaatio
dc.rights.accessrightsTekijä ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, joten aineisto on luettavissa vain Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyösemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/kokoelmat/arkistotyoasema..fi
dc.rights.accessrightsThe author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival workstation at Jyväskylä University Library (https://kirjasto.jyu.fi/collections/archival-workstation).en


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot