Consumer behavior in digital era : general aspects and findings of empirical studies on digital music with a retrospective discussion
Publisher
University of JyväskyläISBN
978-951-39-6642-3ISSN Search the Publication Forum
1456-5390Keywords
consumer behavior digital content digital music digital piracy ethics generation illegal use societal change social construction cosumer behavior digitalisaatio yhteiskunnallinen muutos kuluttajat kuluttajakäyttäytyminen musiikkiteollisuus musiikkimarkkinat verkkokauppa verkkopalvelut piratismi sukupolvet nuoret diginatiivit asenteet etiikka triangulaatio
Metadata
Show full item recordCollections
- Väitöskirjat [3030]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Streaming era digital media piracy : an integration of three theoretical perspectives
Riekkinen, Janne (University of Jyväskylä, 2018)Consumer digital piracy in media contexts is one of the most publicized adverse developments brought on by the Internet and digitization of data. Since the turn of the millennium, it has irrevocably changed the business ... -
The role of age and life course stage in digital consumption
Kuoppamäki, Sanna (Jyväskylän yliopisto, 2018)Digital technologies are an inherent part of consumer environments today. This dissertation investigates older adults’ usage of digital technologies by focusing on the role of age and life course stage in digital ... -
The Effects of Consumer Demographics and Payment Method Preference on Product Return Frequency and Reasons in Online Shopping
Makkonen, Markus; Frank, Lauri; Kemppainen, Tiina (University of Maribor, 2021)In online shopping, product returns are very common. In order to reduce them, one must first understand who are making them and why are they being made. In this study, we aim to address these questions by examining product ... -
The impact of user-generated online reviews on pre-travel planning and accommodation selection processes of Finnish millennial consumers
Lallukka, Tuuli (2021)Käyttäjien luoman sisällön merkitys on kasvanut etenkin matkailun yhteydessä, koska digitalisaation myötä Internetin ja sosiaalisen median käyttö on tullut osaksi jokapäiväistä elämää. Erityisesti käyttäjien luomista ... -
Consumer behavior and marketing in the e-commerce of cosmetics
Ojanaho, Karoliina (2020)Verkkokaupan suosio on kasvanut kiihtyvästi useamman vuoden ajan. Kosmetiikan verkkokauppaa on tutkittu suppeasti aiemmissa tutkimuksissa, kuten myös sitä, miten asiakkaat saadaan ostamaan kosmetiikkaa verkkokaupan kautta. ...