Public sector reputation and netpromoter score
Luoma-aho, V., Canel, M. J., & Hakola, J. (2021). Public sector reputation and netpromoter score. International Review on Public and Nonprofit Marketing, 18(3), 419-446. https://doi.org/10.1007/s12208-021-00280-9
Julkaistu sarjassa
International Review on Public and Nonprofit MarketingPäivämäärä
2021Oppiaine
Digitaalinen liiketoiminta ja talous (painoala)Viestinnän johtaminenDigital marketing and CommunicationBasic or discovery scholarshipDigital Business and Economy (focus area)Corporate CommunicationDigital marketing and CommunicationBasic or discovery scholarshipTekijänoikeudet
© The Author(s) 2021
Reputation of public sector organizations is increasingly formed through Word of Mouth (WOM) as citizens and stakeholders share their experiences with others both online and offline. Understanding and measuring WOM is a challenge for many public sector organizations, who often resort to measurement tools designed for the private sector. This paper looks at a popular WOM measurement tool, namely the Net Promoter Score (NPS) in the context of public sector organizations. In this paper, we ask how well does the NPS describe public sector reputation, and look at what the different stakeholder groups categorized by NPS are like in the public sector. As an illustrative case, we report findings of a stakeholder reputation survey (n: 1198) conducted for a large Finnish ministry utilizing both established reputation measures and the NPS. Based on our findings, we conclude that the traditional NPS requires tailoring to match the public sector context, and propose “The Public Sector Net Promoter Score (PSNPS)” as a new measure for WOM in the public sector context.
...
Julkaisija
SpringerISSN Hae Julkaisufoorumista
1865-1984Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/52391910
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kauppakorkeakoulu [1381]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Legitimacy and relevance of a performance measurement system in a Finnish public-sector case
Mättö, Toni; Anttonen, Jenna; Järvenpää, Marko; Rautiainen, Antti (Emerald, 2020)Purpose This study investigates the difficulties involved in translating stakeholder expectations into action and maintaining legitimacy through the use of a performance measurement system (PMS) created in a Finnish ... -
Adapting Net Promoter thinking in public sector organizations
Hakola, Juho (2016)Tässä maisterintutkielmassa tarkasteltiin Net Promoter score (NPS) -suosittelumittarin sopivuutta julkissektorin käyttöön. Tutkielman tavoitteena oli selvittää, sopiiko yksityisellä sektorilla paljon käytetty mittari ... -
Reputation and financial reporting in Finnish public organizations
Rautiainen, Antti; Luoma-aho, Vilma (Emerald, 2021)Purpose This article analyzes the links between financial reports and reputation in the context of Finnish public sector organizations. In general, the paper discusses the accounting treatment of intangible and tangible ... -
Kuntayhtymän maine : HSY:n maine keskeisten sidosryhmien keskuudessa
Kondratjeff, Sanna (2023)Tämän maisterintutkielman tarkoituksena on tarkastella, millainen maine kuntayhtymällä on keskeisten sidosryhmien keskuudessa. Tutkimuksessa mainetta mitataan seitsemän ulottuvuuden perusteella, jotka pohjautuvat kuntien ... -
Public-private sector pay gaps and centralized wage setting : aggregate and industry data evidence
Chatterji, Monojit; Maczulskij, Terhi; Pehkonen, Jaakko (Jyväskylän yliopisto, taloustieteiden tiedekunta, 2009)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.