Digital Islamophobia : The Swedish woman as a figure of pure and dangerous whiteness
Horsti, K. (2017). Digital Islamophobia : The Swedish woman as a figure of pure and dangerous whiteness. New Media and Society, 19(9), 1440-1457. https://doi.org/10.1177/1461444816642169
Published in
New Media and SocietyAuthors
Date
2017Copyright
© 2017 SAGE
Publisher
Sage Publications Ltd.ISSN Search the Publication Forum
1461-4448Keywords
Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/26142498
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
A narrative inquiry of Sudanese Muslim women’s perceptions of their integration into the Finnish society in Jyvaskyla City
Assaf, Ahkam (2019)This study examines five Muslim, Sudanese women's experiences of integration in Jyvaskyla city, Finland. It is an attempt to understand the study participants’ lived experiences of integration from a micro perspective. The ... -
Social network brand visibility (SNBV) : Conceptualization and empirical evidence
Shaikh, Aijaz A.; Glavee-Geo, Richard; Tudor, Adina-Gabriela; Zheng, Chen; Karjaluoto, Heikki (Springer International Publishing, 2018)Social media has become a new way of life that allows for real-time interaction among businesses (B2B) and consumers (P2P/C2C) as well as between business firms and consumers (B2C). Customers are increasingly accessing ... -
The African American Journey - A Material Package for Teachers
Cordoba, Piia (2022)Tämä pro gradu -tutkielma käsittelee afroamerikkalaisten aseman kehityskulkua Yhdysvalloissa. Tutkielmassa tarkastellaan merkittäviä historiallisia tapahtumia ja niiden vaikutusta nykyisessä yhteiskunnassa. Lukija saa ... -
“Can you make me a meme that lets the younger generation know I’m the cool candidate?” : analysis of sponsored meme advertisements in a presidential campaign
Tolonen, Anni (2021)Meemit ovat tärkeä ja keskeinen osa internet-kulttuuria, ja viime vuosina niitä on alettu käyttää myös markkinoinnin ja poliittisen vaikuttamisen työkaluina. Yhdysvaltojen presidentinvaaleissa meemit ovat olleet iso osa ... -
Language and culture in synchronous chatrooms: a digital ethnographic study of two Twitch channels
Sundberg, Juho (2022)Internetin merkitys vuorovaikutuksen ja kielenkäytön alustana kasvaa jatkuvasti. Yhä enemmän ihmisten välisen kommunikaation tapahtumapaikkana ovat erinäiset foorumit, keskusteluhuoneet ja sosiaalinen media. Tämän tutkielman ...