Different student-strategies for interactional power in the IRF pattern in an EFL classroom
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
The Use of Question Modification Strategies to Differentiate Instruction in Eritrean Mathematics and Science Classrooms
Zerai, Desalegn; Eskelä-Haapanen, Sirpa; Posti-Ahokas, Hanna; Vehkakoski, Tanja (MDPI AG, 2023)This qualitative study aimed at examining the question modification strategies Eritrean elementary and middle school teachers used to differentiate their instruction and meet the diversity in the classroom as well as the ... -
Student situational engagement and its associations with regard for adolescent perspectives, productivity, and instructional learning formats in the classroom
Bjerga Pettersen, Ella; Vaaland, Grete Sørensen; Ertesvåg, Sigrun K.; Virtanen, Tuomo Erkki (Routledge, 2024)Teacher–student interactions are considered to influence student engagement. As such, building on the teaching through interaction framework, this study presents an investigation of specific features of teacher–student ... -
Teacher and Student Stress and Interaction in Classroom (TESSI)
Pakarinen, Eija; Lerkkanen, Marja-Kristiina (University of Jyväskylä, 2021)Opettajan ja oppilaiden välinen vuorovaikutus on keskeinen opetuksen laadun määrittäjä. Opettajan visuaalisen huomion kiinnittyminen säätelee vuorovaikutusta ja oppilaiden koulukokemuksia. Opettajan työhön liittyy monia ... -
Special Education without Teaching Assistants? The Development Process for Students with Autism
Rämä, Irene; Kontu, Elina; Pirttimaa, Raija (Canadian Center of Science and Education, 2020)Many children may need the help of another person to attend school. It is common for children with disabilities to receive help from a teaching assistant at school. Assistants are provided in many countries as a legal right ... -
Vuorovaikutustaidot musiikinopetuksen voimavarana : opettajien kokemuksia vuorovaikutuksen merkityksestä musiikintunnilla
Vuori, Matleena (2018)Vuorovaikutus näkyy arkipäiväisessä elämässä jatkuvasti, mutta on myös tärkeä osa opetusta, oppimista ja opettajan ammattitaitoa. Luokkahuoneessa tapahtuvaa vuorovaikutusta on tutkittu paljon, mutta musiikin aineenopetukseen ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.