Peruskoulun päättöluokkaisten nuorten ammattien tuntemuksen muodostumiseen ja omaan ammatinvalintaan vaikuttaneet tekijät sekä mielikuvat toiveammatin työpäivästä
Authors
Date
1994Access restrictions
This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/collections/archival-workstation.
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Nuorten aikuisten ajatuksia Suomen evankelis-luterilaisesta kirkosta
Koski, Leena (2015)Tässä tutkimuksessa selvitettiin, minkälaisia mielikuvia 20–35-vuotiailla nuorilla aikuisilla on Suomen evankelis-luterilaisesta kirkosta, ja mitä he odottavat kirkolta. Näitä tutkimalla saatiin selville teemoja, jotka ... -
Palkkaan vaikuttaneet tekijät 1800- ja 1900-lukujen vaihteen panimoteollisuudessa ja historiallisten henkilötietojen tutkimuskäyttö
Luoma-aho, Kiti (2015)Tässä tutkielmassa selvitettiin iän, työkokemuksen, työtehtävän ja sukupuolen vaikutusta palkkaan 1800- ja 1900-lukujen vaihteen panimoteollisuudessa. Tutkimuskohteena oli P. Sinebrychoff Ab. Kyseiselle ajanjaksolle ajoittui ... -
Toimintakyvyn haasteita kokevien nuorten liikuntamotivaatiotekijät, liikkumista estävät tekijät ja fyysinen aktiivisuus : lasten ja nuorten liikuntakäyttäytyminen Suomessa 2018 -tutkimuksen tuloksia
Kokkonen, Juuli-Mari (2020)Riittävä fyysinen aktiivisuus on toimintakyvyn haasteita kokeville nuorille tärkeää, sillä liikunta voi edistää nuorten fyysistä, psyykkistä ja sosiaalista kehitystä. Siitä huolimatta toimintakyvyn haasteita kokevat nuoret ... -
Peruskoulusta elämänkouluun : ammatillisesta koulutuksesta syrjäytymisvaarassa olevien nuorten aikuisten tarinoita peruskoulusuhteesta ja elämänkulusta peruskoulun jälkeen
Kuronen, Ilpo (Jyväskylän yliopisto, Koulutuksen tutkimuslaitos, 2010)Lasten ja nuorten vointi koulussa on kehittynyt vastakkaisiin suuntiin. Enemmistö voi hyvin, mutta yhä useampi kärsii esimerkiksi jännittämisestä, keskittymis- ja motivaatiovaikeuksista, kiusaamisesta, masennuksesta tai ...