Task-integrated pair-reading : a study of functional literacy in a foreign language
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Smart teaching? : teachers' perspectives on interactive whiteboard technology in foreign language teaching
Penttinen, Maija-Leena (2013) -
“Hopefully nähdään” : North American Finnish language learners building community through virtual conversation hours
Muhonen, Anu; Räsänen, Elisa (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2020)In the Finnish Studies Programs at two North-American universities, Finnish language students have collaborated online and participated in informal virtual conversational coffee hour meetings. These meetings are offered ... -
“Ihmisiltä poissa” – away from people : language learning spaces in Finnish as a foreign language students’ chat during the covid-19 pandemic
Räsänen, Elisa; Muhonen, Anu (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2020)Smart phones enable learners to practice language use in different spaces and environments beyond the classroom. Finnish language students in two North American universities participated in a collaborative chat project as ... -
"Media are your windows to the world" : teachers' perspectives on the use of media and ICT in foreign language teaching
Viitanen, Piia (2016)Eri medioita on käytetty opetuksessa jo vuosikymmeniä. Internetin ja sosiaalisen median käytön kasvun myötä uudentyyppiset mediat ovat ottaneet jalansijaa luokkahuoneissa ja niiden oppiainerajat ylittävään käyttöön kehotetaan ... -
Pathways to better writing practices in foreign language teaching : an analysis of writing exercises in an English course book used in a migrant class
Akhtar, Johanna (2012)Tässä työssä tutkin oppikirjaa, joka on käytössä yläkoulussa, mutta ei ole alun perin laadittu peruskoulua varten. Kirjaa käytetään yläkoulussa alkavan englannin opetuksessa. Käytännössä kaikki oppilaat näissä ryhmissä ...