dc.contributor.author | Tapola-Tuohikumpu, Sirpa | |
dc.contributor.author | Uotinen, Sanna | |
dc.contributor.author | Talamo, Auli | |
dc.contributor.author | Nykopp, Minna | |
dc.date.accessioned | 2020-12-15T13:37:06Z | |
dc.date.available | 2020-12-15T13:37:06Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Tapola-Tuohikumpu, S., Uotinen, S., Talamo, A., & Nykopp, M. (2020). Opiskelijoiden verkko-oppimisympäristössä antamat vertaispalautteet tarkastelussa : mitä opittavaa tieteellisen kirjoittamisen ohjaamiselle?. <i>Yliopistopedagogiikka</i>, <i>27</i>(1). <a href="https://lehti.yliopistopedagogiikka.fi/2020/12/08/vertaispalautteet-mita-opittavaa/" target="_blank">https://lehti.yliopistopedagogiikka.fi/2020/12/08/vertaispalautteet-mita-opittavaa/</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_47325481 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/73221 | |
dc.description.abstract | Jyväskylän yliopiston avoimessa yliopistossa on useamman vuoden ajan kehitetty vertaisarviointia ja sen ohjausta osana verkko-opetusta. Olemme jatkaneet vertaispalautetoiminnan kehittämistä tutkimalla, millaista opiskelijoiden kirjoittama vertaispalaute sisällöllisesti on. Kirjoituksessa kuvaamme avoimen yliopiston opiskelijoiden antamien kirjallisten vertaispalautteiden sisältöä ja palautteen muotoa kahdella aineopintotasoisella verkkokurssilla, joissa harjoitellaan tieteellistä kirjoittamista. Pohdimme myös, miten opettajat voisivat ohjata opiskelijoita monipuoliseen palautteenantoon. Luokittelimme opiskelijoiden palautteet evaluaatioihin, muutosehdotuksiin, kysymyksiin ja kommentteihin. Opiskelijat kirjoittivat toisilleen runsaimmin myönteistä arviota. Sen sijaan muutosehdotuksia, kysymyksiä ja kielteistä arviota kirjoitettiin selkeästi vähemmän. Opiskelijoiden antamien palautteiden sisältö ja laajuus vaihtelivat paljon, vaikka opiskelijoilla oli käytössään valmis kysymyslista. Opiskelijat toivat palautteissaan esille myös oman epävarmuutensa palautteenantajina. Opettajan tulisikin rohkaista ja ohjata opiskelijoita vertaisarviointiin. | fi |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language | fin | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Yliopistopedagogiikan asiantuntija- ja yhteistyöverkosto Peda-forum | |
dc.relation.ispartofseries | Yliopistopedagogiikka | |
dc.relation.uri | https://lehti.yliopistopedagogiikka.fi/2020/12/08/vertaispalautteet-mita-opittavaa/ | |
dc.rights | CC BY 4.0 | |
dc.title | Opiskelijoiden verkko-oppimisympäristössä antamat vertaispalautteet tarkastelussa : mitä opittavaa tieteellisen kirjoittamisen ohjaamiselle? | |
dc.type | article | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202012157166 | |
dc.contributor.laitos | Avoin yliopisto | fi |
dc.contributor.laitos | Open University | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/JournalItem | |
dc.description.reviewstatus | nonPeerReviewed | |
dc.relation.issn | 2242-8070 | |
dc.relation.numberinseries | 1 | |
dc.relation.volume | 27 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © 2020 Tekijät | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.subject.yso | arviointi | |
dc.subject.yso | tieteellinen kirjoittaminen | |
dc.subject.yso | verkkokurssit | |
dc.subject.yso | vertaisarviointi (arviointimenetelmät) | |
dc.subject.yso | korkeakouluopetus | |
dc.subject.yso | palaute | |
dc.subject.yso | verkko-opetus | |
dc.format.content | fulltext | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p7413 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p6652 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p6622 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p9740 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p1246 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p1236 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p6621 | |
dc.rights.url | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |