Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorTapola-Tuohikumpu, Sirpa
dc.contributor.authorUotinen, Sanna
dc.contributor.authorTalamo, Auli
dc.contributor.authorNykopp, Minna
dc.date.accessioned2020-12-15T13:37:06Z
dc.date.available2020-12-15T13:37:06Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationTapola-Tuohikumpu, S., Uotinen, S., Talamo, A., & Nykopp, M. (2020). Opiskelijoiden verkko-oppimisympäristössä antamat vertaispalautteet tarkastelussa : mitä opittavaa tieteellisen kirjoittamisen ohjaamiselle?. <i>Yliopistopedagogiikka</i>, <i>27</i>(1). <a href="https://lehti.yliopistopedagogiikka.fi/2020/12/08/vertaispalautteet-mita-opittavaa/" target="_blank">https://lehti.yliopistopedagogiikka.fi/2020/12/08/vertaispalautteet-mita-opittavaa/</a>
dc.identifier.otherCONVID_47325481
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/73221
dc.description.abstractJyväskylän yliopiston avoimessa yliopistossa on useamman vuoden ajan kehitetty vertaisarviointia ja sen ohjausta osana verkko-opetusta. Olemme jatkaneet vertaispalautetoiminnan kehittämistä tutkimalla, millaista opiskelijoiden kirjoittama vertaispalaute sisällöllisesti on. Kirjoituksessa kuvaamme avoimen yliopiston opiskelijoiden antamien kirjallisten vertaispalautteiden sisältöä ja palautteen muotoa kahdella aineopintotasoisella verkkokurssilla, joissa harjoitellaan tieteellistä kirjoittamista. Pohdimme myös, miten opettajat voisivat ohjata opiskelijoita monipuoliseen palautteenantoon. Luokittelimme opiskelijoiden palautteet evaluaatioihin, muutosehdotuksiin, kysymyksiin ja kommentteihin. Opiskelijat kirjoittivat toisilleen runsaimmin myönteistä arviota. Sen sijaan muutosehdotuksia, kysymyksiä ja kielteistä arviota kirjoitettiin selkeästi vähemmän. Opiskelijoiden antamien palautteiden sisältö ja laajuus vaihtelivat paljon, vaikka opiskelijoilla oli käytössään valmis kysymyslista. Opiskelijat toivat palautteissaan esille myös oman epävarmuutensa palautteenantajina. Opettajan tulisikin rohkaista ja ohjata opiskelijoita vertaisarviointiin.fi
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languagefin
dc.language.isofin
dc.publisherYliopistopedagogiikan asiantuntija- ja yhteistyöverkosto Peda-forum
dc.relation.ispartofseriesYliopistopedagogiikka
dc.relation.urihttps://lehti.yliopistopedagogiikka.fi/2020/12/08/vertaispalautteet-mita-opittavaa/
dc.rightsCC BY 4.0
dc.titleOpiskelijoiden verkko-oppimisympäristössä antamat vertaispalautteet tarkastelussa : mitä opittavaa tieteellisen kirjoittamisen ohjaamiselle?
dc.typearticle
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202012157166
dc.contributor.laitosAvoin yliopistofi
dc.contributor.laitosOpen Universityen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/JournalItem
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_0640
dc.description.reviewstatusnonPeerReviewed
dc.relation.issn2242-8070
dc.relation.numberinseries1
dc.relation.volume27
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© 2020 Tekijät
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysoarviointi
dc.subject.ysotieteellinen kirjoittaminen
dc.subject.ysoverkkokurssit
dc.subject.ysovertaisarviointi (arviointimenetelmät)
dc.subject.ysokorkeakouluopetus
dc.subject.ysopalaute
dc.subject.ysoverkko-opetus
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p7413
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p6652
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p6622
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p9740
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p1246
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p1236
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p6621
dc.rights.urlhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.type.okmB1


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

CC BY 4.0
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on CC BY 4.0