From language to function : developing self- and peer-assessment tools
deBoer, M., Leontjev, D., & Friederich, L. (2023). From language to function : developing self- and peer-assessment tools. ELT Journal, 77(1), 94-104. https://doi.org/10.1093/elt/ccac014
Julkaistu sarjassa
ELT JournalPäivämäärä
2023Tekijänoikeudet
© The Author(s) 2022. Published by Oxford University Press; all rights reserved.
The action-oriented approach (AoA) is a powerful basis to inform teaching, learning, and assessment in the classroom that identifies learners as social agents and focuses on language learning through language use. This paper answers the call for developments that help teachers teach and learners learn in an AoA-informed way. We argue that cognitive discourse functions (CDFs) align with AoA, helping to develop learner thinking by focusing on the learners’ use of language. We complement our conceptual discussion referring to the process of developing a self- and peer-assessment tool informed by AoA and CDFs and the initial application of this tool in an advanced academic writing course in a Japanese university with B1 and B2 level students. We discuss how this tool can guide learners’ understanding of their writing process and fosters learners’ responsibility for deciding how they mobilize their linguistic resources to express particular language functions.
Julkaisija
Oxford University Press (OUP)ISSN Hae Julkaisufoorumista
0951-0893Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/147104621
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Oppimista tukeva arviointi kieltenopetuksessa
Mäkipää, Toni; Hilden, Raili; Huhta, Ari (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2023)Monipuolisen arvioinnin merkitys korostuu opetussuunnitelman perusteissa (Opetushallitus 2014, 2019) sekä perusopetus- (1998/628) ja lukiolaissa (2018/714). Toisin sanoen arvioinnin ei tule koostua pelkästään kokeista ja ... -
Kielenoppimista tukeva arviointi
Mäkipää, Toni; Hilden, Raili; Huhta, Ari (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2023)Monipuolisen arvioinnin merkitys korostuu opetussuunnitelman perusteissa (Opetushallitus 2014, 2019) sekä perusopetus- (1998/628) ja lukiolaissa (2018/714). Toisin sanoen arvioinnin ei tule koostua pelkästään kokeista ja ... -
The Early Bird Gets The Word Games and Play : Creating a Context For Authentic Language Learning
Meriläinen, Merja; Piispanen, Maarika (Kura Publishing House, 2022)Early foreign language teaching has recently been made compulsory in Finland, making this an area open to development and innovation where policy - makers and teachers play a significant role in creating new kinds of ... -
Opiskelijoiden verkko-oppimisympäristössä antamat vertaispalautteet tarkastelussa : mitä opittavaa tieteellisen kirjoittamisen ohjaamiselle?
Tapola-Tuohikumpu, Sirpa; Uotinen, Sanna; Talamo, Auli; Nykopp, Minna (Yliopistopedagogiikan asiantuntija- ja yhteistyöverkosto Peda-forum, 2020)Jyväskylän yliopiston avoimessa yliopistossa on useamman vuoden ajan kehitetty vertaisarviointia ja sen ohjausta osana verkko-opetusta. Olemme jatkaneet vertaispalautetoiminnan kehittämistä tutkimalla, millaista opiskelijoiden ... -
Towards multilingual competence : examining beliefs and agency in first year university students’ language learner biographies
Pirhonen, Hillamaria (Routledge, 2022)As working life across the world is increasingly multilingual, multicultural and multidisciplinary, higher education language teaching is faced with a challenge of how to prepare students for it. Many universities have ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.