University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Kandidaatintutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Kandidaatintutkielmat > View Item

Digitalisaation vaikutus yritysten markkinointiin

Thumbnail
View/Open
451.2 Kb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Salonkari, Lasse
Date
2020
Discipline
TietojärjestelmätiedeInformation Systems Science
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.

 
Digitalisaatio on laaja yhteiskunnallinen muutosvoima sekä työkalu nykypäivänä. Digitalisaatio määritellään tarkoittavan tiedon ja sisällön muuttamista digitaaliseen muotoon. Digitalisaatio liitetään digitaalisen tekniikan käyttöönottoon niin liiketoiminnassa, kuin muillakin yhteiskunnan osa-alueilla. Digitalisaation vaikutusten myötä on myös syntynyt käsite digitaalinen markkinointi. Tämän kandidaatintutkielman tarkoituksena oli selvittää kirjallisuuskatsauksen avulla, mitä vaikutuksia digitalisaatiolla on ollut yritysten markkinointiin. Aihe on ajankohtainen, sillä digitaalisen teknologian kehittyessä on yritysten täytynyt alkaa suunnittelemaan ja toteuttamaan markkinointia digitaalisessa muodossa, aikaisemman offline -markkinoinnin sijasta. Myös tällä hetkellä vallitseva poikkeusaika korostaa digitaalisen markkinoinnin ajankohtaisuutta. Koronaviruksen tuomien muutosten myötä potentiaalisten ja nykyisten asiakkaiden tavoittaminen digitaalisen median välityksellä on korostunut. Yritysten täytyy keskittyä siihen, kuinka kuluttajia saadaan digitaalisen markkinoinnin avulla ohjattua yritysten verkkosivuille sekä verkkokauppoihin. Kirjallisuuskatsauksen tulokset osoittavat, että digitalisaation merkittävin muutos yritysten markkinointiin on digitaalisen markkinoinnin syntyminen. Digitaalinen markkinointi määritellään tarkoittavan markkinoinnin prosessien toteuttamista hyödyntämällä digitaalista dataa, mediaa ja teknologiaa. Digitalisaatiolla on ollut myös laajoja vaikutuksia markkinoinnin strategiaan. Markkinointistrategiaa on alettukin suunnittelemaan ja toteuttamaan digitaalisen markkinoinnin kautta. Tutkielmassa käytetty kirjallisuus korostaakin tarvetta siihen, että tulevaisuudessa yritysten tulee keskittyä jatkuvaan verkossa tapahtuvaan läsnäoloon, hyödyntäen digitaalista teknologiaa. ...
 
Digitalization is a wide social power of change and a tool today. Digitalization defined as information and content transformation to digital form. Digitalization is linked to introduction of digital technology both in business and in other areas of society. The effect of digitalization has also given rise to the concept of digital marketing. The purpose of this bachelor's thesis was to find out with the help of a literature review what effects digitalization has had on the marketing of companies. The topic is topical, as with the development of digital technology, companies have had to start planning and implementing marketing in digital form, instead of the previous offline marketing. The current time of exception also emphasizes the topical of digital marketing. With the changes brought about by the coronavirus, reaching potential and current customers through digital media is being emphasized. Companies need to focus on how to direct customers to their company websites and online stores through digital marketing. The results of the literature review show that the most significant change of digitalization to the companies is the emergence of digital marketing. Digital marketing is defined as the implementation of marketing processes utilizing digital data, media, and technology. Digitalization has also had wide effects for marketing strategy. The marketing strategy has begun to be designed and implemented through digital marketing. The literature used in this thesis emphasizes the need for the company to focus on continuous online presence in the future, utilizing digital technology. ...
 
Keywords
muutos vaikutukset markkinointi digitalisaatio digitaalinen markkinointi
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202012157130

Metadata
Show full item record
Collections
  • Kandidaatintutkielmat [4764]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Digitalisaation vaikutukset IT-yritysten liiketoimintamalleihin 

    Allonen, Severi (2016)
    Tämä on kirjallisuuskatsauksena toteutettu tutkielma, jossa tutkitaan digitalisaation tuomia vaikutuksia IT-yritysten liiketoimintamalleihin. Digitalisaation vaikutuksia tutkitaan yhdeksälle Liiketoimintamallikanvas ...
  • Digitalisaation vaikutukset laskentatoimen prosesseihin ja informaatiojärjestelmiin 

    Korhonen, Miiro (2019)
    Tämän kandidaatin tutkielman tarkoituksena on tutkia digitalisaatioita ja sen vaikutuksia laskentatoimen prosesseihin sekä informaatiojärjestelmiin. Tutkielmassa määritellään kirjallisuuskatsauksen muodossa, mitä digitalisaatio ...
  • Digitalisaation vaikutukset journalistiseen sisällöntuotantoon 

    Jäntti, Sami (2018)
    Digitalisaatio on ollut yksi viime vuosikymmenien suurimmista muutosvoimista ja se vaikuttaa kaikilla kulttuurin aloilla. Se yhdistää ennen erillään toimineita kokonaisuuksia yhdeksi isommaksi kokonaisuudeksi saaden aikaan ...
  • Digitalisaation vaikutukset henkilöstöjohtamiseen : haasteet ja mahdollisuudet 

    Karjula, Taneli (2021)
    Digitalisaation vaikutukset ulottuvat kaikkiin maailman yrityksiin ja organisaatioihin sekä niiden tärkeimpään kivijalkaan ja voimavaraan; ihmisiin. Täten digitaalinen murros ulottuu myös henkilöstöjohtamisen kentälle ...
  • Digitalisaation vaikutukset työhyvinvointiin ja työtyytyväisyyteen 

    Sissonen, Johanna (2021)
    Digitalisaatiota, työhyvinvointia ja työtyytyväisyyttä on tutkittu paljon. COVID -19 muutti työntekoa ja suurin osa työntekijöistä joutui siirtymään lyhyessä ajassa etätyöhön. Etätyöskentely on puolestaan nostanut esiin ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre