Show simple item record

dc.contributor.advisorKyppö, Jorma
dc.contributor.authorKarhunen, Niko
dc.date.accessioned2020-12-09T10:57:48Z
dc.date.available2020-12-09T10:57:48Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/73059
dc.description.abstractVerkostoituva maailma ja kasvava kilpailu verkkokauppojen välillä asettaa verkkokauppojen suunnittelijoille entistä enemmän haasteita tuoda oma palvelunsa muiden tietoisuuteen. Verkkokauppojen menestystä ei voi enää taata pelkästään sen sisältämillä tuotteilla, vaan on keskitettävä huomio sivustojen käytettävyyteen ja sen muodostamaan käyttäjäkokemukseen, joka yksinkertaisimmillaan mittaa käyttäjän eri tuntemuksia ostotapahtuman kaikissa vaiheissa. Tässä kirjallisuuskatsauksena suoritetussa tutkielmassa pyritäänkin selvittämään, miten käytettävyys ja sen sisältämät ulottuvuudet vaikuttavat yhdessä käyttäjäkokemuksen kanssa verkkokauppojen menestykseen, kuten myös, miten käytettävyys ja käyttäjäkokemus ovat yhteyksissä toisiinsa. Tutkimus on rajattu koskemaan ainoastaan verkkokauppoja, jotka harjoittavat kuluttajamarkkinointia (B2C) ja lähdekirjallisuutena on pyritty käyttämään ainoastaan vertaisarvioituja tai muuten arvostettuja julkaisuja. Tutkimuksesta kävi ilmi, että käytettävyys sekä käyttäjäkokemus ovat vahvasti liitoksissa toisiinsa ja toimivat perustana verkkokaupan menestystä mittaavina tekijöinä. Tutkimuksessa nostettiin esiin myös paljon suunnitelmallisia seikkoja, jotka vaikuttavat suoranaisesti käyttäjäkokemuksen syntyyn.fi
dc.format.extent30
dc.language.isofi
dc.subject.otherUX
dc.subject.otherB2C
dc.titleKäytettävyyden vaikutus asiakkaan käyttäjäkokemukseen verkkokaupassa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202012097000
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysokäytettävyys
dc.subject.ysoverkkokauppa
dc.subject.ysokäyttäjäkokemus


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record