”Tutkinnon puuttuminen on händikäppi työelämässä.” : Avoimen yliopiston väylä ja työelämän tarpeet
Lemmetty, S., Kuivalainen, T., & Haltia, N. (2020). ”Tutkinnon puuttuminen on händikäppi työelämässä.” : Avoimen yliopiston väylä ja työelämän tarpeet. Yliopistopedagogiikka, 27(1). https://lehti.yliopistopedagogiikka.fi/2020/10/30/avoimen-yliopiston-vayla/
Julkaistu sarjassa
YliopistopedagogiikkaPäivämäärä
2020Tekijänoikeudet
© Authors, 2020
Tarkastelemme tässä artikkelissa avoimen yliopiston väylää työelämän tarpeiden näkökulmasta. Nojaamme Toinen reitti yliopistoon (TRY)-hankkeen yhteydessä toteutettuun kyselyyn ja nostamme esiin tuloksia siitä, millaisia työelämään liittyviä syitä opiskelijoilla on ollut tutkinto-opintoihin hakeutumiseen. TRY-hanke on opetus- ja kulttuuriministeriön rahoittama kehittämishanke (2018–2020), jossa ”tavoitteena on kehittää, pilotoida ja vakiinnuttaa käyttöön erilaisia reittejä korkeakouluopintoihin ylioppilastutkinnon lisäksi” (Toinen reitti yliopistoon, 2020). Mukana on 11 yliopistoa ja noin kolmekymmentä oppiainetta. Hankkeessa tarkastellaan avoimen yliopiston väylää eri kohderyhmien näkökulmista, ja yhtenä kohderyhmänä ovat juuri työikäiset, työelämässä olevat aikuiset (Haltia & Lahtomaa, 2019).
Julkaisija
Yliopistopedagogiikan asiantuntija- ja yhteistyöverkosto Peda-forumISSN Hae Julkaisufoorumista
2242-8070Asiasanat
Alkuperäislähde
https://lehti.yliopistopedagogiikka.fi/2020/10/30/avoimen-yliopiston-vayla/Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/46993927
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Rahoittaja(t)
Opetus- ja kulttuuriministeriöRahoitusohjelmat(t)
MuutLisätietoja rahoituksesta
Toinen reitti yliopistoon (TRY) -hanke.Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Sosiaalityön ammatillisen lisensiaatinkoulutuksen arviointitutkimus
Hietamäki, Johanna; Kantola, Heli; Mäntysaari, Mikko (Jyväskylän yliopisto, 2010) -
Ikä, kokemus ja osaaminen työelämässä : työntekijöiden käsityksiä iän ja kokemuksen merkityksestä ammatillisessa osaamisessa ja sen kehittämisessä
Paloniemi, Susanna (Jyväskylän yliopisto, 2004)Osaaminen ei ole iästä kiinniKL Susanna Paloniemen kasvatustieteen väitöskirjan ”Ikä, kokemus ja osaaminen työelämässä. Työntekijöiden käsityksiä iän ja kokemuksen merkityksestä osaamisessa ja sen kehittämisessä ” ... -
Mikä on tutkintotodistuksesi tuotto?
Suhonen, Tuomo; Jokinen, Juho (Palkansaajien tutkimuslaitos, 2018)Odotettujen tulojen tiedetään vaihtelevan koulutusasteiden ja -alojen välillä, mutta kuinka suuria erot tarkemmin ottaen ovat ja miten erot ovat kehittyneet viime vuosina? Artikkelissa pyritään antamaan vastauksia näihin ... -
Elämisen taidosta elinikäiseen oppimiseen? : itsekasvatus avoimen yliopiston valtakunnallisissa strategioissa
Vähäkangas, Kristiina (2017)Tutkimuksessa tarkastellaan itsekasvatus-käsitettä sekä historiallisessa että nykyisessä merkityksessä. J. A. Hollon (1885-1967) mukaan itsekasvatus on kasvatuksen erikoismuoto, jossa kasvattava toiminta kohdistuu omaan ... -
Työelämän selviytyjät uusilla urilla : ammatinvaihtajat suomalaisissa aikakauslehdissä vuosina 2000-2005
Kautiainen, Hanna (2006)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.