Computational Thinking and Acting : An Approach for Primary School Competency Development
Pawlowski, J., Clements, K., Dimitrakopoulou, D., Idzik, M., Muilu, M., Pilv, M., & Sotiriou, S. (2020). Computational Thinking and Acting : An Approach for Primary School Competency Development. In T. Broos, & T. Farrell (Eds.), EC-TEL-Impact 2020 : Proceedings of the Impact Papers at EC-TEL 2020, co-located with the 15th European Conference on Technology-Enhanced Learning "Addressing global challenges and quality education". RWTH Aachen. CEUR Workshop Proceedings, 2676. http://ceur-ws.org/Vol-2676/paper5.pdf
Julkaistu sarjassa
CEUR Workshop ProceedingsTekijät
Päivämäärä
2020Tekijänoikeudet
© 2020 for this paper by its authors.
Computational Thinking has become an important concept for almost all age groups. It describes the purposeful utilization of Information and Communication Technologies for solving problems. The approach of Computational Thinking and Acting combines the computational thinking approach with physical computing, including physical activities to explore real-world problems and tangible outcomes. In this paper, we present a competency framework, design principles, and a sample learning scenario for Computational Thinking and Acting. The evaluation has shown that the approach can be integrated across subjects and is promising for both teachers and pupils.
Julkaisija
RWTH AachenKonferenssi
European Conference on Technology-Enhanced LearningKuuluu julkaisuun
EC-TEL-Impact 2020 : Proceedings of the Impact Papers at EC-TEL 2020, co-located with the 15th European Conference on Technology-Enhanced Learning "Addressing global challenges and quality education"ISSN Hae Julkaisufoorumista
1613-0073
Alkuperäislähde
http://ceur-ws.org/Vol-2676/paper5.pdfJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/46994373
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Rahoittaja(t)
Euroopan komissioRahoitusohjelmat(t)
Strategiset kumppanuushankkeet, E+
The content of the publication reflects only the author’s view. The funder is not responsible for any use that may be made of the information it contains.
Lisätietoja rahoituksesta
This research has been co-funded by the European Commission within Erasmus+ programme, project COTA, grant no. 2019-FI01-KA203-060877Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Computational Thinking in Programming with Scratch in Primary Schools : A Systematic Review
Fagerlund, Janne; Häkkinen, Päivi; Vesisenaho, Mikko; Viiri, Jouni (John Wiley & Sons, 2021)Computer programming is being introduced in educational curricula, even at the primary school level. One goal of this implementation is to teach computational thinking (CT), which is potentially applicable in various ... -
Matemaattisen ongelmanratkaisutaidon opettaminen peruskoulussa : ongelmanratkaisukurssin kehittäminen ja arviointi
Leppäaho, Henry (Jyväskylän yliopisto, 2007)Henry Leppäaho selvitti tutkimuksessaan, kuinka oppilaiden ongelmanratkaisutaitoa voidaan kehittää peruskoulussa. Pelkästään ongelmanratkaisustrategioiden opettaminen auttaa vain vähän itse ongelmanratkaisukykyä. Strategioiden ... -
Kielentämisen näkökulmia kuudennen luokan oppilaiden matematiikan sanallisten tehtävien ratkaisuihin
Kortesalmi, Marja-Kaisa; Perkkilä, Päivi; Joutsenlahti, Jorma (Valtakunnallinen LUMA-keskus, 2022)Artikkelissa tarkastellaan kuudennen luokan lopussa oppilaiden tuottamia ratkaisuja kahteen sanalliseen ongelmanratkaisutehtävään. Tutkimuksen toteutti matemaattiseen ajatteluun ja sen kielentämiseen perehtynyt ... -
Ongelmanratkaisun opettaminen todennäköisyystehtävissä
Koski, Nanni (2017)Mitä enemmän oppilas tai opiskelija oivaltaa itse, sitä enemmän hän oppii ja nauttii ongelmanratkaisusta. Tämä ajatus toimii lähtökohtana tutkielmassa. Käsiteltävät tehtävät ovat tasoltaan yläkouluun ja / tai lukioon ... -
Verbal counting skill predicts later math performance and difficulties in middle school
Koponen, Tuire; Aunola, Kaisa; Nurmi, Jari-Erik (Elsevier, 2019)This study examined the role of verbal counting skill as an early predictor of math performance and difficulties (at or below −1.5 standard deviation in basic math skills) in middle school. The role of fourth-grade level ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.