Poly-space : Creating new concepts through reflexive team ethnography
Turunen, J., Čeginskas, V. L., Kaasik-Krogerus, S., Lähdesmäki, T., & Mäkinen, K. (2020). Poly-space : Creating new concepts through reflexive team ethnography. In T. Lähdesmäki, E. Koskinen-Koivisto, V. L. Čeginskas, & A.-K. Koistinen (Eds.), Challenges and Solutions in Ethnographic Research : Ethnography with a Twist (pp. 3-20). Routledge. https://doi.org/10.4324/9780429355608-1
Tekijät
Toimittajat
Päivämäärä
2020Oppiaine
Nykykulttuurin tutkimusTaidehistoriaHyvinvoinnin tutkimuksen yhteisöContemporary CultureArt HistorySchool of WellbeingTekijänoikeudet
© Authors, 2020
In this chapter, we outline the development process of the concept of poly-space – which conceptualizes the entanglement of multiple moments and different spatial, temporal, affective and cognitive experiences in one physical place, the heritage site. The concept was conceived based on the experiences that members of the EUROHERIT project gained while conducting ethnographic fieldwork at 11 heritage sites awarded with the European Heritage Label by the European Commission. We argue that collaborative interpretive reflexivity – a form of affective sharing among researchers that goes beyond traditional conceptualizations of team ethnography – was the key aspect contributing to and enabling our conceptual innovations. Additionally, we show that while ethnography forms a fruitful basis for generating new concepts, the concepts also contribute to ethnography. Through sharing our experiences and data, we mediated our experience of poly-space but also produced the sites as poly-space. Our oral communication, exchange of experiences and sharing of emotions made the sites inter-personal and filled them with emotional and affective meanings. This kind of deep knowledge enables new insights, but also challenges conventional notions of how we gain knowledge.
...
Julkaisija
RoutledgeEmojulkaisun ISBN
978-0-367-37688-8Kuuluu julkaisuun
Challenges and Solutions in Ethnographic Research : Ethnography with a TwistAsiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/41559407
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Rahoittaja(t)
Euroopan komissioRahoitusohjelmat(t)
The content of the publication reflects only the author’s view. The funder is not responsible for any use that may be made of the information it contains.
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Tittelit naulaan ja saunaan : sauna-alastomuuden monet merkitykset ja kriittinen kulttuuriperintötutkimus
Talasniemi, Anna (2022)Saunomisen kysymykset ovat viimeisen kahden vuoden aikana olleet erityisen ajankohtaisia, kun suomalainen saunaperinne valittiin joulukuussa 2020 Unescon aineettoman kulttuuriperinnön luetteloon. Tutkielma syventää ymmärrystä ... -
Hyvinvointi- ja terveyspuheen haasteita
Tanskanen, Jani (Jyväskylän yliopisto, 2023)Nykykulttuuria voidaan pitää terveys- ja hyvinvointipuheen kyllästämänä. Esimerkiksi mediassa vedotaan toistuvasti hyvinvoinnin ja terveyden ideaaleihin, ja myös akateemiselta tutkimukselta odotetaan usein terveyden ja ... -
Transformative Authorship Through Critical Dialogue : Concepts, Theory, and Practice
Sarja, Anneli; Arvaja, Maarit (SAGE Publications, 2023)This conceptual article deals with components and concepts of transformative learning, emphasizing the organization-level perspective on critical reflection. The discussion leans on the concept of transformative authorship ... -
Decolonising European minds through Heritage
Turunen, Johanna (Taylor & Francis, 2020)By analysing three museums exhibition, this article investigates how the history of European colonialism is approached in an attempt to identify potential for decolonising European minds. The case studies consist of a ... -
Developing Connective Pedagogy in Cultural Research : A Case Study from the Teachers’ Perspective in Adopting a Problem-Based Approach in Higher Education
Kumpulainen, Kaisa; Vierimaa, Sanna; Koskinen-Koivisto, Eerika (MDPI, 2019)The article examines the challenges university teachers face when adopting connective pedagogy in organizing teaching. Instead of studying the learning outcomes of the method, we decided in this research to focus on the ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.