Marginaalin ääni perusasteen jälkeisen koulutuksen kehittämisessä: Kuurojen ja huonokuuloisten opiskelijoiden kaksi koulutussukupolvea
Lehtomäki, E. (2006). Marginaalin ääni perusasteen jälkeisen koulutuksen kehittämisessä: Kuurojen ja huonokuuloisten opiskelijoiden kaksi koulutussukupolvea. In Aikuiskasvatus (26, pp. 63–68). Aikuiskasvatus. https://doi.org/10.33336/aik.93671
Published in
AikuiskasvatusAuthors
Date
2006Copyright
© Kirjoittaja, 2006
”Ruotsalaisten ja yhdysvaltalaisten tutkimusten mukaan kuurojen ja huonokuuloisten aikuisten koulutustaso, työllisyystilanne ja sosiaalinen asema ovat muuttuneet sukupolvesta toiseen siirryttäessä. Koulutus on ollut tärkeä tekijä sosiaalisen aseman muutoksessa. Näin ei vielä ole tapahtunut oppimisyhteiskunnan mallimaassa, Suomessa”, aiheesta väitellyt Elina Lehtomäki kirjoittaa.
Is part of publication
AikuiskasvatusISSN Search the Publication Forum
0358-6197Keywords
Original source
https://journal.fi/aikuiskasvatus/article/view/93671Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/18007106
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Pois oppimisyhteiskunnan marginaalista? : koulutuksen merkitys vuosina 1960-1990 opiskelleiden lapsuudestaan kuurojen ja huonokuuloisten aikuisten elämänkulussa
Lehtomäki, Elina (Jyväskylän yliopisto, 2005)Koulutuksen, varsinkin erityisopetuksen, on oletettu ehkäisevän syrjäytymistä tai ratkaisevan syrjäytymisen ongelmia. Elina Lehtomäki selvitti koulutuksen merkitystä perusasteen jälkeen erityisopetuksessa opiskelleiden, ... -
The Marginalisation of Finely Tuned Semiotic Practices and Misunderstandings in Relation to (Signed) Languages and Deafness
Tapio, Elina (De Gruyter Mouton, 2014)When people draw on the available modal resources (e.g. gestures) in specific contexts over time, those resources come to display regularities. The more a community uses and regulates those resources, the more fully and ... -
"Se ois vähän niin kuin katselisi mummoani päivittäin" : nuorten kuurojen käsityksiä ja kokemuksia kuurojenyhdistyksistä sekä yhdistystoiminnasta
Kronqvist, Antti (2014)Tutkimuksen tarkoituksena on kuvailla nuorten kuurojen käsityksiä kuurojen yhdistyksestä ja yhdistystoiminnasta. Kuurojen yhteisön keskuudessa ilmenee suuri huoli siitä, etteivät nuoret kuurot juuri osallistu yhdistyksen ... -
Avustavien teknologioiden käyttö opetuksessa kuurojen ja huonosti kuulevien opiskelijoiden inkluusioon
Valtonen, Waltteri (2020)Tässä tutkielmassa tutustun erilaisiin teknologisiin ratkaisuihin, joilla voidaan tehostaa kuurojen, huonosti kuulevien ja muista oppimisvaikeuksista kärsivien opiskelijoiden etäopetusta. Tärkeimmät havainnot liittyvät ...