dc.contributor.author | Hämäläinen, Kauko | |
dc.contributor.author | Välijärvi, Jouni | |
dc.date.accessioned | 2020-10-13T09:34:25Z | |
dc.date.available | 2020-10-13T09:34:25Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.citation | Hämäläinen, K., & Välijärvi, J. (2006). Työelämän tarpeet, sivistys ja elämän laatu - mahdoton yhtälö Euroopan koulutusjärjestelmien kehittäjille?. <i>Aikuiskasvatus</i>, <i>26</i>(4), 329-335. <a href="https://doi.org/10.33336/aik.93724" target="_blank">https://doi.org/10.33336/aik.93724</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_16398804 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/72135 | |
dc.description.abstract | ”On välttämätöntä, että omaehtoinen koulutuspolitiikka nousee päätöksenteossa nykyistä vahvemmaksi suunnannäyttäjäksi sen sijaan, että se on alisteinen talous- ja sosiaalipolitiikalle. Koulutusta koskevilla ratkaisuilla luodaan pitkällä tähtäimellä edellytykset muiden politiikan alojen tavoitteiden saavuttamiselle. Koulutuspolitiikasta vastaavien tulee olla arvokeskustelun ylläpitäjiä, ja kovassa kilpailuyhteiskunnassa humanististen ja sivistyksellisten arvojen vaalijoita”, Kauko Hämäläinen ja Jouni Välijärvi kirjoittavat. Kirjoittajat valmistivat keväällä 2006 opetusministeriölle laajan taustapaperin ”EU:n koulutuspolitiikan ja koulutusjärjestelmien haasteet vuoden 2010 jälkeen”. Nyt julkaistavassa artikkelissa on hyödynnetty tätä työtä. | fi |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Kansanvalistusseura ja Aikuiskasvatuksen tutkimusseura | |
dc.relation.ispartofseries | Aikuiskasvatus | |
dc.relation.uri | https://journal.fi/aikuiskasvatus/article/view/93724 | |
dc.rights | In Copyright | |
dc.subject.other | koulutusjärjestelmä | |
dc.title | Työelämän tarpeet, sivistys ja elämän laatu - mahdoton yhtälö Euroopan koulutusjärjestelmien kehittäjille? | |
dc.type | research article | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202010096150 | |
dc.contributor.laitos | Koulutuksen tutkimuslaitos | fi |
dc.contributor.laitos | Finnish Institute for Educational Research | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/JournalArticle | |
dc.date.updated | 2020-10-09T12:15:05Z | |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 | |
dc.description.reviewstatus | peerReviewed | |
dc.format.pagerange | 329-335 | |
dc.relation.issn | 0358-6197 | |
dc.relation.numberinseries | 4 | |
dc.relation.volume | 26 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © Kirjoittajat, 2006 | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.type.publication | article | |
dc.subject.yso | koulutuspolitiikka | |
dc.format.content | fulltext | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p249 | |
dc.rights.url | http://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en | |
dc.relation.doi | 10.33336/aik.93724 | |
dc.type.okm | A1 | |