Hermeneutiikka ja fenomenologia. Hermeneuttis-fenomenologisen tutkimusotteen sisäisestä problematiikasta
Kakkori, L. (2009). Hermeneutiikka ja fenomenologia. Hermeneuttis-fenomenologisen tutkimusotteen sisäisestä problematiikasta. Aikuiskasvatus, 29(4/2009), 273-279. https://doi.org/10.33336/aik.94208
Julkaistu sarjassa
AikuiskasvatusTekijät
Päivämäärä
2009Tekijänoikeudet
© Kirjoittaja, 2009
”Hermeneuttis-fenomenologinen tutkimusote on löytänyt tiensä myös aikuiskasvatustieteelliseen tutkimukseen. Se ei kuitenkaan ole selkiinnyttänyt periaatteitaan, vaikka sen tulokset avaavat uusia näköaloja. Hermeneutiikka ja fenomenologia ovat molemmat filosofisia suuntauksia, joilla on oma perinteensä ja lähtökohtansa. Niiden historiassa löytyy yhtymäkohtia, mutta ne eivät ole suoraan yhteen sovitettavissa yleiseksi metodiksi. Niillä on jopa perustavaa laatua olevia eroja”, väittää näkökulman kirjoittaja.
Julkaisija
KansanvalistusseuraISSN Hae Julkaisufoorumista
0358-6197Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/18953258
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Tieto, tulkinta ja ymmärrys : elämismaailmallinen moraali ja moraalinen toiminta 5-6-vuotiaiden päiväkotilasten vertaissuhteiden konfliktitilanteissa
Autioniemi, Jari; Pöyry, Anna-Riikka (2013)Tämän monitieteistä lapsuudentutkimusta edustavan teoreettis-empiirisen tutkielman tehtävänä oli tarkastella, määrittää ja syventää tietoa koskien fenomenologis-hermeneuttista moraalia sekä pienten lasten moraalista toimintaa ... -
Fenomenologia ja Peter Pan : näkökulmia sadun maailmaan ja elämismaailmaan
Klemetti, Jari (2006) -
Tanssikoreografia : koreografin ja yleisön kokemuksia teoksesta
Palsio, Maija (2001) -
Affective familiarity and the experience of home : a phenomenological exploration
Paananen, Olli-Pekka (sdvig press, 2022)This paper provides a phenomenological analysis of the emotional aspects of the experience of home. Researchers have studied home from several perspectives, but there is a need for a detailed phenomenological analysis of ... -
"Minäkin olin koulukiusattu": aikuisten kokemuksia koulukiusaamisesta
Palmu, Päivi (2018)Tämän tutkimuksen tarkoituksena on perehtyä koulukiusaamisilmiöön ja sitä aikanaan kokeneiden koulukiusattujen aikuisten kertomuksiin omista kokemuksistaan. Tutkimukseni kuuluu kvalitatiivisen tutkimuksen piiriin ja sen ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.