Aikuiskasvatus, sosiologia ja arkielämä
Aittola, T. (2008). Aikuiskasvatus, sosiologia ja arkielämä. Aikuiskasvatus, 28(4), 304-308. https://doi.org/10.33336/aik.93847
Published in
AikuiskasvatusAuthors
Date
2008Copyright
© Kirjoittaja, 2008
Publisher
Kansanvalistusseura ja Aikuiskasvatuksen TutkimusseuraISSN Search the Publication Forum
0358-6197Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/18279247
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Arjen talous : talous, tunteet ja yhteiskunta
Jokivuori, Pertti; Ruuskanen, Petri (Jyväskylän yliopisto, 2004) -
The peer groups bridging the disciplines and social contexts at higher education
Piirainen, Arja (European Society for Research on the Education Adults, 2014)The aim of the study is to promote understanding of peer groups meanings from the students’ point of view. The research task is to find out teacher students’ conceptions of the andracogical peer groups in the health ... -
Aikuisten avaintaitojen kansainvälinen arviointi - monitahoinen ja jännitteinen
Linnakylä, Pirjo (Aikuiskasvatuksen tutkimuskeskus, 2005)”Osaamista ei tulisi arvioida vain taloudellisen tai sivistyksellisen pääoman tuottajana, vaan myös sosiaalisen oikeudenmukaisuuden ja yksilöiden elämänlaadun näkökulmasta. Monet kansainväliset arvioinnit ovat jo osoittaneet, ... -
Ohjaajan vastaaminen opiskelijoiden esittämiin moitteisiin dialogisuuteen pyrkivän aikuiskoulutuksen vuorovaikutustilanteissa
Pakkanen, Marjatta; Niemi, Kreeta; Vehkakoski, Tanja (Koulutuksen tutkimuslaitos, 2022)Tämän tutkimuksen tavoitteena on selvittää, miten dialogisuuteen pyrkivän aikuiskoulutuksen oppimisryhmissä käsitellään opiskelijoiden esittämiä moitteita, jotka kohdistuvat ohjaajan toimintaan tai hänen edustamaansa ... -
Teacher students’ meaningful learning in widening learning worlds
Aarto-Pesonen, Leena; Piirainen, Arja (Routledge, 2020)This qualitative metasynthesis investigated students’ meaningful learning experiences amid andragogical teacher education programmes. The programmes catered to the specific learning needs of adult students in the context ...