dc.contributor.author | Alisaari, Jenni | |
dc.contributor.author | Harju-Autti, Raisa | |
dc.contributor.author | Kivipelto, Susanna | |
dc.contributor.author | Björklund, Mikaela | |
dc.contributor.author | Keskitalo, Pigga | |
dc.contributor.author | Kuusento, Kiia | |
dc.contributor.author | Laasonen-Tervaoja, Eija | |
dc.contributor.author | Vigren, Heli | |
dc.date.accessioned | 2020-08-04T10:56:50Z | |
dc.date.available | 2020-08-04T10:56:50Z | |
dc.date.issued | 2020 | fi |
dc.identifier.citation | Alisaari, Jenni; Harju-Autti, Raisa; Kivipelto, Susanna; Björklund, Mikaela; Keskitalo, Pigga; Kuusento, Kiia; Laasonen-Tervaoja, Eija; Vigren, Heli (2020). DivED – kohti kieli- ja kulttuuritietoisempaa opettajuutta ja opettajankoulutusta. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 11 (3). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-toukokuu-2020/dived-kohti-kieli-ja-kulttuuritietoisempaa-opettajuutta-ja-opettajankoulutusta | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/71323 | |
dc.description.abstract | Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden (2014) mukaan opetus rakentuu kielitietoisuudelle, eri kielten ja kulttuurien arvostukselle sekä eri kulttuureiden vuorovaikutukselle. Opettajat ja opettajankouluttajat tietävät, että kielet, kulttuurit ja identiteetit ovat vahvasti sidoksissa toisiinsa. Haasteena on, miten kieli- ja kulttuuritietoisuutta voidaan käytännön tasolla toteuttaa. DivED on pyrkinyt vahvistamaan sekä jo nyt työelämässä olevien opettajien että opettajaopiskelijoiden osaamista tällä saralla. Tässä artikkelissa kuvaillaan hankkeemme toimintaa, saavutuksia, haasteita sekä tulevaisuudennäkymiä. | fi |
dc.language | fin | |
dc.publisher | Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto | |
dc.relation.ispartofseries | Kieli, koulutus ja yhteiskunta | fi |
dc.relation.uri | https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-toukokuu-2020/dived-kohti-kieli-ja-kulttuuritietoisempaa-opettajuutta-ja-opettajankoulutusta | |
dc.rights | CC BY 4.0 | |
dc.subject.other | kielitietoisuus | fi |
dc.subject.other | kulttuuritietoisuus | fi |
dc.title | DivED – kohti kieli- ja kulttuuritietoisempaa opettajuutta ja opettajankoulutusta | fi |
dc.type | contributionToPeriodical | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202008045469 | |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/JournalArticle | |
dc.description.reviewstatus | nonPeerReviewed | |
dc.relation.issn | 1799-0181 | |
dc.relation.numberinseries | 3 | fi |
dc.relation.volume | 11 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © Kieliverkosto & kirjoittajat, 2020 | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.subject.yso | monikielisyys | fi |
dc.subject.yso | opettajankoulutus | fi |
dc.subject.yso | täydennyskoulutus | fi |
dc.rights.url | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |