Show simple item record

dc.contributor.authorKalaja, Paula
dc.contributor.authorPitkänen-Huhta, Anne
dc.date.accessioned2020-07-14T06:16:55Z
dc.date.available2020-07-14T06:16:55Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationKalaja, P., & Pitkänen-Huhta, A. (2020). Raising awareness of multilingualism as lived : in the context of teaching English as a foreign language. <i>Language and Intercultural Communication</i>, <i>20</i>(4), 340-355. <a href="https://doi.org/10.1080/14708477.2020.1786918" target="_blank">https://doi.org/10.1080/14708477.2020.1786918</a>
dc.identifier.otherCONVID_41572193
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/71151
dc.description.abstractTässä artikkelissa esitellään mahdollisuuksia herätellä kielen oppijoiden kieli- ja kulttuuritietoisuutta. Esitellyt mahdollisuudet pohjautuvat 24 empiirisen tutkimuksen kriittiseen arviointiin. Tutkimuksissa käytettiin kuvataiteisiin pohjautuvia visuaalisia menetelmiä. Tällaisten menetelmien avulla on mahdollista pohtia aikaisempia kokemuksia tai kuvitella tulevaisuutta ja näin reflektoida erilaisia monikielisyyden kokemuksia. Näitä voivat olla identiteetin rakentumiseen liittyvät kysymykset, käsitykset eri kielten käytöstä tai tulevaisuuden unelmat. Arviointimme perusteella esitämme, että niitä tehtäviä, joita käytettiin tutkimuksissa, voidaan soveltaa eri tavoin erilaisille vieraan kielen oppijaryhmille ja tarjota oppijoille reflektoinnin tila, joka voi edistää oppijoiden toimijuutta heidän omissa henkilökohtaisissa monikielisyyden konteksteissaan.fi
dc.description.abstractThis article reviews possibilities of raising learners’ language and culture awareness or that of multilingualism as subjectively experienced, based on a review of two collections of studies that have made use of artsbased methodologies. This kind of data makes it possible to recollect past experiences, envision future events and reflect on aspects of becoming or being multilingual subjects, including identity (re)construction and beliefs about languages and their use. We argue that the tasks in the studies can be applied to different groups of learners in FL education, offering space for reflection and enhancing agency in specific contexts of multilingualism.en
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageeng
dc.language.isoeng
dc.publisherRoutledge
dc.relation.ispartofseriesLanguage and Intercultural Communication
dc.rightsCC BY-NC-ND 4.0
dc.subject.othermultilingualism as lived
dc.subject.otherlanguage and culture awareness
dc.subject.othervisual methodologies
dc.subject.otherimages
dc.subject.otherforeign language education
dc.titleRaising awareness of multilingualism as lived : in the context of teaching English as a foreign language
dc.typearticle
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202007145313
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/JournalArticle
dc.description.reviewstatuspeerReviewed
dc.format.pagerange340-355
dc.relation.issn1470-8477
dc.relation.numberinseries4
dc.relation.volume20
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© 2020 The Author(s). Published by Informa UK Limited, trading as Taylor & Francis Group
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysomonikielisyys
dc.subject.ysovieraat kielet
dc.subject.ysokielellinen identiteetti
dc.subject.ysotaidelähtöiset menetelmät
dc.subject.ysokielitietoinen opetus ja kasvatus
dc.subject.ysokieltenopetus
dc.subject.ysokielellinen tietoisuus
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p6720
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p30184
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p21512
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p27744
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p37832
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p38117
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p25283
dc.rights.urlhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.relation.doi10.1080/14708477.2020.1786918


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

CC BY-NC-ND 4.0
Except where otherwise noted, this item's license is described as CC BY-NC-ND 4.0