DigiTala research project : automatic speech recognition in assessing L2 speaking
Kautonen, M., & von Zansen, A. (2020). DigiTala research project : automatic speech recognition in assessing L2 speaking. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 11(4). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-kesakuu-2020/digitala-research-project-automatic-speech-recognition-in-assessing-l2-speaking
Published in
Kieli, koulutus ja yhteiskuntaDate
2020Copyright
© Kieliverkosto ja kirjoittajat, 2020
In this article, we discuss the premise of assessing oral language skills with the help of automatic speech recognition. We present the main goals and working methods in DigiTala project (2019–2023) – a research project between University of Helsinki, Aalto University and University of Jyväskylä that aims at developing a digital tool for assessing and practicing oral language skills. Ultimately, this digital tool would enable implementing tasks measuring oral skills into the language tests of the Matriculation Examination.
Publisher
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Search the Publication Forum
1799-0181Keywords
Original source
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-kesakuu-2020/digitala-research-project-automatic-speech-recognition-in-assessing-l2-speakingPublication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/35992070
Metadata
Show full item recordCollections
Related funder(s)
Academy of FinlandFunding program(s)
Academy Project, AoF
Additional information about funding
The project is financed by the Academy of Finland 2019–2023, and combines expertise in speech and language processing, language education and phonetics at the University of Helsinki (grant number 322619), Aalto University (grant number 322625) and the University of Jyväskylä (grant number 322965).License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
"Voi ei, nää on tosi hyviä verrattuna muhun!" : uudenlaisen arviointimenetelmän toimivuus ranskan suullisen kielitaidon itsearvioinnissa
Leblay, Tarja (Jyväskylän yliopisto, 2013) -
Upper secondary school students' perceptions of using mobile phone applications in the formal assessment of speaking skills
Jääskeläinen, Katja (2020)Tutkimuksen aiheena on lukion oppilaiden käsitykset älypuhelinsovellusten käytöstä englannin suullisen kielitaidon arvioinnissa. Suullinen kielitaito, sen arviointi ja mobiilioppiminen (Mobile assisted language learning, ... -
ASR in Classroom Today : Automatic Visualization of Conceptual Network in Science Classrooms
Caballero, Daniela; Araya, Roberto; Kronholm, Hanna; Viiri, Jouni; Mansikkaniemi, André; Lehesvuori, Sami; Virtanen, Tuomas; Kurimo, Mikko (Springer International Publishing, 2017)Automatic Speech Recognition (ASR) field has improved substantially in the last years. We are in a point never saw before, where we can apply such algorithms in non-ideal conditions such as real classrooms. In these scenarios ... -
Näin väärä vastaus pyyhitään pois puhekokeessa : uudelleenaloitukset Yleisten kielitutkintojen koevastauksissa
Markkanen, Hanna (2010)Pro gradu -työssäni tutkin vuoronsisäisiä itsekorjauksia äänitetyissä puhekokeen vastauksissa. Itsekorjauksilla editoidaan omaa puhetta ja oman puheen korjaamiseen orientoituminen on erityisen odotuksenmukaista koetilanteessa. ... -
Preventive Support for Kindergarteners Most At-Risk for Mathematics Difficulties: Computer-Assisted Intervention
Salminen, Jonna; Koponen, Tuire; Räsänen, Pekka; Aro, Mikko (Routledge, 2015)Weaknesses in early number skills have been found to be a risk factor for later difficulties in mathematical performance. Nevertheless, only a few intervention studies with young children have been published. In this study, ...