"Ei kannta tehdä sellasta jota ei haluaisi että itselleen tehtäisiin" : oppilaiden käsityksiä älypuhelimen käytön etiikasta
Authors
Date
2017Access restrictions
This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Vähentääkö älypuhelimen käyttö liikunnan määrää? : älypuhelimen käytön ja fyysisen aktiivisuuden yhteys lukioikäisillä
Lahti, Joel; Pietilä, Janne (2020)Tämän tutkielman tarkoituksena oli selvittää suomalaisten lukiolaisten fyysistä aktiivisuutta, älypuhelimen käyttöä ja näiden välistä yhteyttä. Tutkielman kohteena olivat neljän Keski-Suomen lukion opiskelijat. ... -
Älypuhelimen käytön aiheuttamat ongelmat uneen
Rinne, Aleksiina (2020)Älypuhelin on ominaisuuksiltaan laaja ja kooltaan pieni tietokone, joka on mullistanut tapamme elää. Älypuhelimet kulkevatkin mukanamme joka paikkaan ja niihin tuleviin viesteihin pyritään vastaamaan välittömästi, myöhään ... -
Älypuhelimen käytön kehittyminen sekä teknostressin muodostuminen käyttötarkoitusteorian ja tapojen näkökulmasta
Hämäläinen, Antti (2020)Teknologia on levinnyt jokaiselle ihmiselämän osa-alueelle. Varsinkin nykyaikaiset mobiilit älylaitteet ovat mahdollistaneet sen, että voimme käyttää teknologiaa missä ja milloin tahansa. Tällainen kehitys on muovannut ... -
Viekö älypuhelin aikaa liikunnalta? : nuorten älypuhelimen käytön ja fyysisen aktiivisuuden yhteydet
Lahti, Joel; Pietilä, Janne; Palomäki, Sanna (Liikuntatieteellinen seura, 2020)Älypuhelimen käyttöä ja sen yhteyttä lasten ja nuorten liikkumiseen on tutkittu sekä Suomessa että kansainvälisesti vielä varsin vähän. Tässä tutkimuksessa selvitettiin 15–19-vuotiaiden nuorten älypuhelimen käytön määrää ... -
"Oppilaat ovat turvallisia, koska lapsi ei saa lyötyä niin kovaa kuin aikuinen" : viidesluokkalaisten käsityksiä turvallisuudesta
Nevalainen, Mikko (2017)Tutkimuksen teon lähtökohtana oli fenomenologinen etnografia, jossa tutkitaan yhden luokan oppilaiden omia käsityksiä turvallisuudesta. Aineistoa kerättiin opettajahaastattelulla, havainnoinnilla ja teematunnilla, jossa ...