University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Pro gradu -tutkielmat > View Item

Mistä opettajat puhuvat, kun he puhuvat läksyistä : diskurssianalyyttinen tutkimus peruskoulun opettajien Facebook-keskusteluista

Icon
5.9 Mb

Authors
Korttinen, Antti
Date
2017
Discipline
LuokanopettajakoulutusTeacher Education
Access restrictions
This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.
You can request a copy of this thesis here
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.

 
Keywords
opettajat kotitehtävät oppimiskäsitykset alakoulu
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202006245069

Metadata
Show full item record
Collections
  • Pro gradu -tutkielmat [24532]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • "Miks aina pitää tulla läksyä"? : luokanopettajien perusteluja kotitehtävien antamiselle 

    Lundberg, Rinja; Juppo, Henna (2022)
    Tässä tutkimuksessa tutkittiin luokanopettajien perusteluja sille, miksi he antavat kotitehtäviä. Kansainväliset tutkimukset ovat osoittaneet, että kotitehtävät, etenkään alakouluiässä eivät merkittävästi edistä oppimista, ...
  • Läksyjä vai läksyttömyyttä? : luokanopettajien perusteluja kotitehtäville 

    Piipponen, Emma (2017)
  • Niin paljon kuuluu opettajuuteen : diskurssianalyyttinen tutkimus opettajien täydennyskoulutuksen tarpeista mediakeskustelussa 

    Vainio, Lee (2020)
    Tässä tutkimuksessa opettajille suunnattua täydennyskoulutusta lähestytään mediakeskustelun kautta. Kiinnostavaa on, mihin opettajan kelpoisuuden katsotaan riittävän, mutta myös se, millaista täydennyskoulutusta nykypäivän ...
  • Higher education teachers’ descriptions of their own learning : a quantitative perspective 

    Töytäri, Aija; Tynjälä, Päivi; Piirainen, Arja; Ilves, Vesa (Routledge; Higher Education Research & Development Society of Australasia, 2017)
    In this large-scale study, higher education teachers’ (n = 1028) descriptions of their own learning are examined with quantitative analyses. The study follows up an earlier qualitative study that, using a phenomenographic ...
  • Oppilaiden ja opettajien näkemyksiä koulun verkostoista 

    Lahtela, Iida (2016)
    Lahtela, Iida. 2016. Oppilaiden ja opettajien näkemyksiä koulun verkostoista. Kasvatustieteen pro gradu -tutkielma. Jyväskylän yliopisto. Opettajankoulu-tuslaitos. 95 sivua. Tässä tutkimuksessa selvitetään oppilaiden ja ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre