"Kun opettaja olisi aina lähellä ja auttaisi hädässä" : lasten kokemuksia turvattomuuden ja turvallisuuden tunteista koulupäivän aikana
Authors
Date
2012Access restrictions
This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Lasten tarinoita vuorohoitokontekstissa : tulkintoja turvallisuuden ja turvattomuuden kokemuksista
Lehtomäki, Marjaana (2013)Lehtomäki, M. 2013. LASTEN TARINOITA VUOROHOITOKONTEKSTISSA. TULKINTOJA TURVALLISUUDEN JA TURVATTOMUUDEN KOKEMUKSISTA. Varhaiskasvatustieteen pro gradu -tutkielma. Kasvatustieteiden laitos. Jyväskylän yliopisto. 93 sivua ... -
Opettajien ja viidesluokkalaisten lasten käsityksiä ja kokemuksia lapsen vihan tunteista
Tiainen, Emmi (2021)Tämän fenomenologis-hermeneuttisen laadullisen tutkimuksen tavoitteena on selvittää, millaiset tilanteet ja asiat aiheuttavat lapsissa vihan tunteita, miten lapsi toimii vihaisena tai kohdatessaan vihaa sekä se, kuinka hän ... -
Kenen koulu? : koulussa koetun turvallisuuden tarkastelua motivaatioteorioiden ja Paulo Freiren ajattelun valossa
Honkala, Petra (2016)Honkala, P. 2016. KENEN KOULU? Koulussa koetun turvallisuuden tarkastelua motivaatioteorioiden ja Paulo Freiren ajattelun valossa. Kokkolan yliopistokeskus Chydenius. Kasvatustieteen pro gradu –tutkielma. 66 sivua. Tutkimuksen ... -
Mitä sinulle kuuluu? : lasten subjektiivisia kokemuksia omasta elämästään
Palomäki, Terhi (2011)Tutkimuksen tarkoituksena oli tuottaa sellaista lapsuutta koskevaa tutkimusta, jossa on kuultu itse lapsia. Päämääränä oli selvittää, miten lapset itse kokevat oman elämänsä ja millaiset asiat ovat lapsen elämässä tärkeitä. ... -
Liikuntavammat koulussa : 4.-7.-luokkalaisille liikunnan yhteydessä sattuneet tapaturmat ja vammat koulupäivän aikana
Pajunen, Laura (2015)Liikkuva koulu -ohjelma pyrkii lisäämään koulupäivän aikana tapahtuvaa liikuntaa. Kuitenkin lisättäessä liikuntaa tulisi pohtia myös liikunnan turvallisuutta. Tässä tutkielmassa tarkastellaan eri muuttujien ja liikuntamuotojen ...