Fenomenologinen tutkimus esikoululaisten empatian taidoista
Tekijät
Päivämäärä
2012Pääsyrajoitukset
Aineistoon pääsyä on rajoitettu tekijänoikeussyistä. Aineisto on luettavissa Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyöasemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat.
Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Kulttuurisen lukutaidon oppimisohjelma : työkaluja empatian ja vuoropuhelun opettamiseen ja oppimiseen
Lähdesmäki, Tuuli (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2021)Nykymaailmassa tarvitaan kulttuurista lukutaitoa eli taitoa toimia vuorovaikutteisesti ja empaattisesti osana kulttuurisesti monimuotoisia yhteisöjä. Artikkelissa pohditaan, mitä kulttuurinen lukutaito tarkoittaa, miksi ... -
Teet maailmasta todellisen : empatian rooli Husserlin Kartesiolaisissa mietiskelyissä
Rantovaara, Sari (2023)Tässä tutkielmassa selvitän, millaisen roolin fenomenologi Edmund Husserl antaa empatialle toisten ja ulkoisen maailman kokemisessa. Rajaan empatiakäsitteen tutkimisen Husserlin teokseen Kartesiolaisia mietiskelyjä - ... -
Empatian ambivalentti rooli historiantutkimuksessa
Mähkä, Rami (Historian ja etnologian laitoksen tutkijat ry, Jyväskylän yliopisto, 2019) -
Historiallisen empatian taito : tehtävämateriaaleja peruskoulun ja lukion opetukseen
Karjalainen, Waltteri (2024)Lukion ja perusopetuksen opetussuunnitelmat korostavat historian taitojen merkitystä opetuksessa. Historian opetuksen tulisikin pelkän sisältötiedon lisäksi tarjota työkaluja omien tulkintojen tekemiseen ja tulevaisuuden ... -
Esikoululaisten vahvuudet tuen taustalla esiopetuksen opettajien käsitysten mukaan
Seppänen, Miimi; Mäki, Sanna (2020)Tutkimuksessa on selvitetty esiopetuksen opettajien käsityksiä esikoululaisten vahvuuksista sekä vahvuuksien käyttöä lapsen tukemisessa. Vahvuuksien merkitystä on tutkittu erityisesti peruskoulussa positiivisen pedagogiikan ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.